یکشنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۴

چهارمین همایش اپتومتری خراسان به کار خود پایان داد
چهارمین همایش اپتومتری با حضور عباس عظیمی خراسانی در مشهد به کار خود پایان داد.
عباس عظیمی خراسانی، رئیس انجمن اپتومتری خراسان در گفتگو با خبرگزاری کانون دانش آموزی(پانا) گفت: نیاز به اینگونه همایش ها در سطح ایران بسیار زیاد است چرا که متأسفانه درصد عیوب انکساری 52 درصد برای پسران، 54 درصد برای دختران و 5/3 درصد برای کودکان 4 تا 6 سال تعیین شده است که البته با توجه به شاخص های اندازه گیری، آمار فوق شامل افرادی می شود که درجه ضعف چشم آنها نیم درجه یا بیشتر باشد.
وی افزود: از علل عیوب انکساری میتوان به تغذیه نامناسب به خصوص برای کودکان سنین رشد که غالباً در اثر نرسیدن ویتامینهای A و B و E که از فاکتورهای مهم سلامت بدن و به خصوص چشم است، اشاره کرد؛ همچنین میزان نور اتاق و میز مطالعه تأثیر زیادی بر سلامت چشم می گذارد.
وی خاطر نشان کرد: والدین گرامی کودکان حتماً باید تا قبل از 6 سال شیوه صحیح غذاخوردن و میزان استفاده از نور محیط اتاق و میز مطالعه را به فرزندان خود بیاموزند تا در آینده شاهد مبتلایان کمتری به عیوب انکساری و سایر اختلالات چشمی باشیم.
وی درخصوص نقش دانش اپتومتری و اپتومتریست ها در کشورمان اذعان داشت: اپتومتری به عنوان یکی از نیرو های بهداشتی کشور، مسئولیت اصلاح و درمان اختلالات بینایی را بر عهده دارد. اپتومتریست ها افراد فرهیخته دانشگاهی هستند که پس از گذراندن دوره های خاص دانشگاه به صورت مستقل، معاینات بینایی افراد را در مراکز شخصی خود و یا بیمارستان ها انجام می دهند.
دبیر علمی انجمن اپتومتری جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اپتومتریست ها به عنوان مراقبین اولیه بینایی تلقی می شوند، مردم می توانند برای رفع بسیاری از مشکلات چشمی خود یا عوارض ناشی از آن از جمله سر درد و سر گیجه قبل از هر اقدامی به اپتومتریست ها مرجعه نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...