چهارشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۴

در آستانه برگزاری هشتمین کنگره بینایی سنجی ( اپتومتری ) ایران عنوان شد :
ابداع روش جدید تعیین نمره چشم برای نوزادان و کودکان

با ابداع روش تله لنزر تینوسکوپی Telelns Reinoscopy امکان تعیین نمره چشم جهت استفاده از عینک مناسب برای نوزادان وکودکان فراهم می شود.
به گزارش خبرگزاری مهرعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره ابداع این روش گفت: بررسی عیوب انکساری و میزان نمره چشم نوزادان وکودکان در سال های اولیه زندگی درکلینیک های چشم و بینایی سنجی بسیار حیاتی و مهم بوده واطلاع از چگونگی عیوب انکساری نوزاد در تشخیص اختلالات سیستم بینایی ودرمان نارسایی های دیگر بینایی از جمله انحرافات چشم ( استرابیسم ) و تنبلی چشم ( آمبلیوپی ) بسیار با اهمیت است.

دکتر علی میرزاجانی افزود: یکی از مشکلات اساسی در زمینه معاینه چشم در هنگام بررسی عیوب انکساری چشم وتعیین نمره چشم نوزادن ، عدم همکاری آنان درهنگام انجام روشن تعیین نمره چشم یا رتینوسکوپیاست که در این روش عدسی های آزمایشی مختلف در صفحه صورت بیمار ودر نزدیکی چشم قرار می گیرد که این مساله موجب آزردگی نوزادان و برخی از کودکان شده وباعث عدم همکاری ، حرکات سرو پس زدن عدسی با دست از جانب نوزادان گردیده و کل سیستم معاینه مختل می شود.

وی گفت: در روش تله لنز رتینوسکوپی ،عدسی های آزمایش درفاصله حدود بیست سانتیمتر از صفحه صورت قرار گرفته و با در نظرگرفتن محاسبات اپتیکی لازم و خطاهای احتمالی می توان عیوب انکساری نوزادان را بر آورد کرده و بدین شکل آزردگی روش معمول برای نوزاد ایجاد نشده ومعاینه و تعیین نمره چشم در شرایط مناسب و مطلوبتری انجام می گردد.

نایب رییس انجمن علمی اپتومتری ( بینایی سنجی ) ایران همچنین یاد آور شد: درهشتمین کنگره علمی اپتومتری ایران که طی روزهای 13 و 14 مردادماه جاری درمرکز همایشهای رازی تهران برگزارمی شود. نتایج آخرین تحقیقات علمی و پژوهشی پیرامون بیماریهای چشم ، عیوب انکساری ، تنبلی چشم و جدیدترین تکنولوژی در زمینه تراش عدسی ها با حضور بیش از هفتصد تن از اساتید دانشگاهها و فارغ التحصیلان اپتومتری سراسرکشور مورد بحث و تبادل نظرعلمی قرارخواهد گرفت

هیچ نظری موجود نیست:

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...