جمعه، تیر ۱۷، ۱۳۸۴

هشتمين كنگره علمي اپتومتري (بينايي سنجي) ايران برگزار مي‌شود

هشتمين كنگره علمي اپتومتري (بينايي سنجي )ايران ‪ ۱۳‬و ‪ ۱۴‬مرداد ماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.

انجمن علمي اپتومتري ايران روز دوشنبه با ارسال نمابري به گروه علمي ايرنا با اعلام اين خبر به نقل از دكتر "ابراهيم جعفر زاده پور" افزود:جديدترين روش‌هاي درمان بيماري‌هاي چشم مانند تنبلي چشم ،انحرافات چشم و روش‌هاي نوين اصلاح عيوب انكساري چشم توسط متخصصين اپتومتري از داخل و از كشورهاي انگليس و استراليا در اين كنگره ارايه خواهد شد.

دبير هشتمين كنگره اپتومتري ايران گفت: از اهداف مهم كنگره امسال افزايش مهارت‌هاي علمي و عملي اپتومتريست‌هاي سراسر كشور در زمينه‌هاي تجويز كنتاك لنز،عدسي‌هاي تماسي و روش‌هاي نوين تراش عدسي و ساخت عينك هاي طبي است.

مدير گروه اپتومتري دانشگاه علوم پزشكي ايران افزود:از ديگر اهداف برگزاري اين كنگره ارايه روشهاي پيشرفته درمان بيماري‌هايي همچون تنبلي چشم ،درمان غيرجراحي انحرافات چشم و تجويز وسايل كمك بينايي و برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي علمي و عملي است.

وي گفت:يكي از روش‌هاي نوين در زمينه اصلاح عيوب انكساري و روش جايگزين روشهاي ليزيك واستفاده مداوم از عينك‌هاي طبي به نام روش "ارتوكراتولوژي" است.

وي افزود:در اين روش به جاي ايجاد خراش روي قرنيه چشم و تراشيدن آن توسط روشهايي همچون ليزيك كه منجر به تغيير قدرت و تحدب آن مي‌شود و در نتيجه نزديك بيني ،دوبيني و آستيگماتيسم چشم فرد اصلاح مي‌شود.

وي گفت:لنزهاي مخصوصي روي قرنيه قرار مي‌گيرد كه به مرور زمان باعث تغيير شكل قرنيه مي‌شود و در واقع به نوعي عمل قالب‌گيري انجام مي‌گيرد و به تدريج عيب انكساري چشم بيمار برطرف مي‌شود.

وي حسن اين روش را در مقايسه با روش‌هايي مثل ليزيك ،غير تهاجمي بودن آن دانست و گفت:درواقع در اين روش جديد آسيبي به چشم وارد نمي‌شود و بر خلاف روش ليزيك قابل برگشت بوده و از ايمني قابل ملاحظه‌اي برخور دار است.

وي با اشاره به اينكه اين روش در دنيا به تازگي به كار برده مي‌شود و مدت كوتاهي است به صورت محدود در ايران به كار گرفته مي‌شود اظهار اميدواري كرد:با معرفي كامل اين روش و تشكيل كلاس‌هاي آموزشي در هشتمين كنگره علمي اپتومتري بتوان به به رشد و توسعه آن در مراكز علمي و درماني كشور اقدام كرد.

عضو هيات رئيسه انجمن علمي اپتومتري ايران در زمينه حضور ميهمانان خارجي در اين كنگره گفت:از مهمانان برجسته امسال پروفسور "برايان هولدن" از كشور استراليا و پروفسور اولري از دانشگاه كمبريج انگلستان هستند كه به ارايه آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي پيرامون اين رشته علمي خواهند پرداخت.

وي گفت:در حاشيه برپايي هشتمين كنگره علمي اپتومتري ،نمايشگاهي با حضور بيش از ‪ ۵۰۰‬شركت داخلي و نمايندگان شركت‌هاي خارجي برگزار مي‌شود كه به معرفي تلاشهاي انجام شده در زمينه تجهيزات اپتومتري ساخته شده در ايران و همچنين ارايه پيشرفته‌ترين تجهيزات ساخت خارج خواهند پرداخت.

وي در خاتمه به حضور بيش از ‪ ۱۰۰۰‬نفر از اساتيد دانشگاهها، متخصصين و اپتومتريست‌هاي سراسر كشور دراين كنگره اشاره كرد و گفت:اطلاعات جامع و كامل پيرامون اين كنگره در دو سايت معتبر با نام‌هاي ‪ CRC‬و‪VISION SIGNS‬ كه از معتبرترين سايت‌هاي بين‌المللي در زمينه علوم مختلف خصوصا علوم بينايي هستند ارايه شده است

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...