سه‌شنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۸۴

ارتوكراتولوژي روشي نوين و موثر براي درمان نزديك بيني و دوربيني است

ارتوكراتولوژي" به تاييد ‪ FDA‬آمريكا يك روش سالم و موثر و بازگشت پذير براي اصلاح نزديك بيني و دوربيني است.

بر اساس مقاله‌اي كه توسط دكتر "پرويز زرين بخش" در هشتمين كنگره علمي اپتومتري ايران ارايه شد،"ارتوكراتولوژي" براي كليه كساني كه مي خواهند در طي روز عينك و لنز استفاده نكنند و به هر دليلي قادر به عمل جراحي ليزيك نيستند ،روشي ايده‌آل است.

"ارتوكراتولوژي" بخصوص در كودكان كه نياز به تحرك دارند و عينك و لنز مزاحم آنهاست يك روش بسيار موثر است.

نحوه عمل ارتوكراتولوژي شبيه مهر برجسته است كه روي قرنيه جاي پا مي گذارد و باعث جابجايي سلول‌هاي اپي تليال شده و ميوپي را برطرف مي‌كند.

در روشهاي ليزيك با ايجاد خراش روي قرنيه چشم و تراشيدن آن توسط روش هايي چون ليزيك كه منجر به تغيير قدرت و تحدب قرنيه مي‌شود،نزديك بيني و دور بيني و آستيگماتيسم چشم فرد اصلاح مي‌شود.

اما در روش "ارتوكراتولوژي" لنزهاي مخصوصي روي قرنيه قرار داده مي شودكه به مرور زمان باعث تغيير شكل قرنيه مي‌شود و به تدريج عيب انكساري چشم بيمار برطرف مي‌شود.

مزيت اين روش غير تهاجمي بودن آن است و در واقع در اين روش جديد آسيبي به چشم وارد نمي‌شود و بر خلاف روش ليزيك ،قابل برگشت بوده و از ايمني قابل ملاحظه‌اي برخوردار است.

اين روش يكي از روشهاي نوين در زمينه اصلاح عيوب انكساري است كه در دنيا به تازگي به كار گرفته شده است و در ايران نيز مدت كوتاهي است كه به كار برده مي‌شود.

"ارتوكراتولوژي" با استفاده از تكنولوژي ،طراحي مدرن و مواد ‪ Super Permeable‬از جمله ‪ XO Boston‬ساخته مي‌شود.

اين مقاله توسط دكتر "پرويز زرين بخش" در هشتمين كنگره سراسري اپتومتري ايران ارايه شد.

هشتمين كنگره علمي اپتومتري ايران ،توسط انجمن علمي اپتومتري (بينا يي سنجي) ايران و با همكاري دانشگاه علوم پزشكي ايران،دانشگاه علوم پزشكي زاهدان،دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهششتي و دانشگاه علوم پزشكي مشهد سيزدهم و چهاردهم مردادماه در سالن همايش‌هاي رازي برگزار شد

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...