دوشنبه، آذر ۰۷، ۱۳۸۴

بلفاروپلاستي (جراحي زيبايي پلک

چشم ها دريچه ارتباط ما با جهان خارج هستند و نقش اساسي در روابط اجتماعي ما بازي مي كنند. معمولاً در روابط انساني نگاه كردن به يكديگر نخستين قدم است. به همين دليل ظاهر چشم هاي افراد تأثير زيادي در قضاوت اوليه ديگران نسبت به فرد و همچنين اعتماد به نفس خود فرد دارد. با افزايش سن، تغييراتي در ساختمان پلك ها ايجاد مي شود كه باعث مي شود فرد ظاهري سالخورده و خسته پيدا كند. بخش عمده اين تغييرات عبارت است از :

ايجاد چروك هاي ظريف در اطراف پلك ها
كش آمدن و شل شدن پوست پلك ها كه گاهي منجر به آويزان شدن پوست از لبه پلك مي گردد.
تجمع چربي اضافه در زير پوست پلك ها
شل شدن عضلات پلك ها
ايجاد افتادگي پلك يا ابرو
مجموع اين تغييرات باعث مي شود چهره فرد سالخورده و خسته به نظر برسد. به علاوه در صورتيكه اين حالات شديد باشد مي تواند با مسدود كردن ميدان ديد جانبي بر عملكرد بينايي فرد نيز تأثير بگذارد.

جراحي اصلاحي پلك يك جراحي زيبايي است كه به منظور اصلاح اين تغييرات و ايجاد ظاهري جوانتر و شادابتر انجام مي شود. بلفاروپلاستي كه يكي از شايعترين روش هاي جراحي زيبايي است با برداشتن پوست، چربي و عضله اضافي و اصلاح موقعيت پلك باعث بهبود قابل توجهي در ظاهر فرد شده و قيافه اي جوانتر و سرحال تر به فرد مي بخشد. نتايج مفيد اين جراحي تا سال ها و گاهي به صورت مادام العمر چهره فرد را تحت الشعاع قرار مي دهد.

جراحي زيبايي پلك براي چه كساني مناسب است؟

هیچ نظری موجود نیست:

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...