سه‌شنبه، آذر ۱۵، ۱۳۸۴

استفاده بي‌رويه از قطره‌هاي چشمي تاري ديد ومشكلات شديد بينايي به همراه دارد


عضو هيات علمي پانزدهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ايران با هشدار نسبت به مصرف بي‌رويه قطره‌هاي چشمي گفت:استفاده بي‌رويه از قطره‌هاي چشمي منجر به تاري ديد و مشكلات شديد بينايي خواهد شد.


ستاد اطلاع رساني اين كنگره با ارسال نمابري به گروه علمي ايرنا با اعلام اين خبر به نقل از دكتر "عليرضا كشتكار جعفري" افزود: درج كلمه استريل بر روي جعبه دارويي قطره‌هاي چشمي صرفا به معناي عاري بودن دارو از آلودگي ميكروبي است و به معناي قابليت شست و شوي چشمي نيست.

وي گفت: همان طوريكه قرص‌هاي متنوع با كارايي مختلف در بازار دارويي وجود دارد قطره‌هاي چشمي هم متعدد و داراي كاركردهاي مختلف هستند.

دكتر جعفري با اشاره به اينكه غالبا افراد به دليل قرمزي و سوزش چشم و با هدف شست و شو به مصرف قطره استريل چشمي "آتروپين" روي مي‌آورند، گفت:
چنانچه به مدت دو هفته روزانه چندين مرتبه از اين قطره چشمي استفاده شود عوارضي همچون حساسيت در برابر نور ،تاري ديد و مشكلات شديد بينايي بروز مي‌كند.

اين فوق تخصص جراحي چشم كودكان در پايان تاكيد كرد:استفاده از هر نوع دارو و به ويژه داروهاي چشمي بدون نظر پزشك متخصص مي‌تواند عوارض ناگواري در پي داشته باشد.

پانزدهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ايران ‪ ۱۶‬تا‪ ۱۸‬آذرماه سال جاري در سالن همايش‌هاي رازي تهران برگزار مي‌شود

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...