سه‌شنبه، آذر ۱۵، ۱۳۸۴

بيش از ‪ ۵۰‬ميليون نفر در دنيا نابينا هستند

دبير علمي پانزدهمين كنگره چشم پزشكي ايران گفت: بر اساس تازه‌ترين آمار سازمان جهاني بهداشت بيش از ‪ ۵۰‬ميليون نفر در دنيا نابينا و بيش از ‪ ۱۸۰‬ميليون نفر كم بينا هستند.

ستاد اطلاع رساني پانزدهمين كنگره چشم پزشكي ايران روز دوشنبه با ارسال نمابري به گروه علمي ايرنا با علام اين خبر به نقل از دكتر "عليرضا لاشيئي" افزود: طبق پيش بيني سازمان جهاني بهداشت اين ارقام تا سال ‪ ۲۰۲۰‬به دو برابر مي‌رسد.

دكتر لاشيئي اضافه كرد: از اين تعداد ‪ ۹۰‬درصد نابينايان دنيا در منطقه آفريقا و آسيا قرار دارند.

وي با بيان اينكه بيش از ‪ ۸۰‬درصد موارد نابينايي در دنيا قابل پيشگيري است، افزود: به عنوان مثال آب مرواريد به تنهايي علت نابينايي ‪ ۲۰‬ميليون نفر در دنياست.

دبير علمي پانزدهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ادامه داد:سازمان جهاني بهداشت همه دولت‌ها را موظف كرده تا براي كاهش نابينايي در جهان اقدام كنند.

وي افزود: كارگاه بينايي ‪ ۲۰۲۰‬يكي از برنامه‌هاي كنگره چشم پزشكي است كه به منظور كاهش بيماري‌هاي چشمي كه به نابينايي منجر مي‌شوند برگزار خواهد شد.

دكتر لاشيئي تصريح كرد:در اين كنگره با همكاري وزارت بهداشت و ساير مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي چشم پزشكي ،سند پروژه ‪ ۲۰۲۰(‬طرح پيشگيري از نابينايي‌هاي قابل پيشگيري) با حضور نمايندگان سازمان جهاني بهداشت مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد كه در نهايت شيوه اجرايي آن در ايران مشخص مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه افتتاحيه كنگره چشم پزشكي ‪ ۱۶‬آذرماه سال جاري است و تا ‪ ۱۸‬آذر ادامه دارد:بخشي از كنگره مختص چشم پزشكان جوان و دستياران است كه بر اساس ارزيابي و نظر سنجي‌هاي به عمل آمده برنامه‌ريزي و تنظيم شده است.

دكتر لاشيئي يادآور شد: از موضوعات مورد بحث در اين كنگره بررسي پيشرفت هاي درمان بيماريهاي شبكيه است كه يك روز كنگره به اين موضوع اختصاص دارد و در اين راستا از بهترين اساتيد دنيا دعوت شده‌است تا در خصوص بيماري‌هاي ژنتيك و قابل پيشگيري با داروهاي جديد بحث و بررسي كنند.

وي با بيان اينكه بحث و بررسي در مورد بيماري‌هاي قرنيه و جراحي عيوب انكساري به يك روز از كنگره اختصاص داردافزود:بيماري‌هاي ناشي از ضربه ،ديابت و التهاب‌هاي شبكيه و به ويژه گلوكوم از ديگر محورهاي اساسي اين كنگره است.

وي گفت: در پانزدهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ايران علاوه بر مقالات پزشكان داخلي ‪ ۱۲‬چشم پزشك از كشورهاي آمريكا ،انگليس،دانمارك ،فرانسه، عربستان صعودي و اسپانيا آخرين يافته‌هاي چشم پزشكي جهان را به اطلاع مدعوين مي‌رسانند.

پانزدهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ‪ ۱۶‬تا‪ ۱۸‬آذرماه سال جاري در مركز همايش‌هاي رازي با حضور بيش از ‪ ۱۵۰۰‬چشم پزشك ايراني و ‪ ۵۰‬چشم پزشك از كشورهاي آسياي ميانه و مركزي،روسيه،اوكراين ،پاكستان و افغانستان برگزار مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...