دوشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۸۴

متخصصان ايراني موفق به پيوند قرنيه دنداني به چشم شدند

گروهي از متخصصان كشورمان شامل يك دندانپزشك، متخصص گوش و حلق و بيني، جراح چشم و متخصص پليمر توانستند با استفاده از ريشه دندان، قرنيه دنداني قابل پيوند به چشم بسازند.
دكتر " عليرضا غفاريه " جراح چشم و يكي از پزشكان تيم پيوندي قرنيه دنداني ضمن بيان اين مطلب در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، واحد علوم پزشكي ايران گفت : بخش عظيمي از نابينايي ها با پيوند قرنيه قابل درمان است؛ در اين ميان گروهي از بيماران نيز علي رغم انجام پيوندهاي مكرر به درمان پاسخ نمي دهند.
وي ادامه داد : بنابراين در كشورهايي همچون انگلستان، ايتاليا و آلمان طي بررسي هايي كه بر روي مواد پليمري و دندان طبيعي انجام شد، متخصصان، پيوند قرنيه دنداني را بهترين راه درمان اين بيماران پيشنهاد كردند.
وي افزود: هر چند اين جراحي بسيار وقت گير و پرهزينه است اما حداقل تا دو دهم بينايي بيماران را باز مي گرداند.
دكتر غفاريه در مورد نحوه عمل پيوند قرنيه دنداني توضيح داد و گفت: در مرحله اول دندان نيش بيمار كشيده شده و برش عرضي از ريشه آن زير پوست گونه در صورت جاسازي مي شود؛ پس از طي سه ماه كه ريشه، بافت نرم را جذب كرد از گونه خارج مي شود و در مرحله دوم ريشه دندان به عنوان پيچ و نوعي بافت شفاف پليمري به نام PMA به عنوان مهره در چشم جاسازي و به عنوان پروتز قرنيه چشم عمل خواهد كرد.
وي به تعداد پيوند قرنيه دنداني كه تاكنون دركشور انجام شده اشاره كرد و افزود : تاكنون يك بيمار تحت عمل پيوند قرنيه دنداني قرار گرفته و بينايي بيمار از صفر پس از عمل به دو دهم ارتقاء يافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند آیا براستی تعرفه برای رعایت شدن تعیین واعلام می شود در حا...