سه‌شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۵

مدیر کل آموزش مداوم وزارت بهداشت: گروه‌های پرستاری، مامایی و اپتومتری تحت آموزش مداوم قرار ‌گرفتند

مدیر کل آموزش مداوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزودن گروه‌های پرستاری، مامایی و اپتومتری تعداد مشمولین آموزش مداوم وزارت بهداشت دو برابر می‌شود.

دکتر سمیعی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به برنامه‌های این حوزه در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال آموزش مداوم گروه‌های پرستاری، ‌مامایی و اپتومتری را نیز پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی آموزش مداوم برای این گروه‌ها در اولین شورای آموزشی مداوم تدوین و ابلاغ می‌شود، ‌گفت: با این حال کار کارشناسی وزارت بهداشت برای تحت پوشش قرار دادن سایر گروه‌های آموزشی ادامه دارد و گروه‌هایی در اولویت هستند که حضورشان در جامعه پزشکی اهمیت زیادی دارد.

دکتر سمیعی با بیان اینکه در حال حاضر گروه‌های پزشک، دندانپزشک، داروساز و آزمایشگاهی تحت پوشش آموزش مداوم قرار دارند، خاطرنشان کرد: بر این اساس حدود 100 تا 110 هزار نفر تحت پوشش آموزشهای مداوم وزارت بهداشت قرار دارند.

به گفته وی، با افزودن سه گروه جدید پرستاری، مامایی و اپتومتری به آموزشهای مداوم تعداد مشمولین آموزش مداوم وزارت بهداشت دو برابر شده و به حدود 220 هزار نفر می‌رسد.

مدیر کل آموزش مداوم وزارت بهداشت در خاتمه خاطرنشان کرد: ‌روح قانون درخصوص آموزشهای مداوم وسیع است و بر اساس آن کلیه حرف وابسته در گروه پزشکی یعنی تمام حرفی که در سلامت انسان دخالت دارند باید تحت پوشش آموزش مداوم قرار گیرند که این امر در برنامه سالهای آینده وزارت بهداشت قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...