شنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۸۵

دستگاه كوچك معاينه چشم با قابليتي مشابه دستگاه‌هاي بزرگ بيمارستاني ساخته شد


دانشمندان انگليسي يك «افتالموسكوپ» ديجيتال دستي اختراع كرده‌اند كه براي تشخيص بيماريهاي چشمي درست شبيه به دستگاه‌هاي بزرگ بيمارستاني عمل مي‌كند.


به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افتالموسكوپ وسيله‌اي است كه براي معاينه چشم به كار مي‌رود. دستگاه به گونه اي تنظيم شده كه مي تواند از شبكيه چشم تصاويري با طول موج خاص تهيه كند. اين تصاوير ميزان اكسيژن موجود در خوني كه از شبكيه چشم خارج مي شود را نشان مي دهد.


محققان دانشگاه وارويك كه موفق به اختراع اين دستگاه جديد شده‌اند اظهار كردند كه وسيله مزبور همچنين به چشم پزشكان امكان مي‌دهد كه نقشه‌هاي جزئي از چشم بيماران را براي متخصصان با پست الكترونيكي ارسال كنند.


اين افتالموسكوپ ديجيتالي جديد در تحقيقي با همكاري كالج دانشگاه لندن و يك كارخانه توليد اين ابزار ساخته شده و در طراحي آن تركيبي از لنزهاي تخصصي و فناوري ديجيتال تصويربرداري و نوري براي توليد و ثبت يك تصوير ديجيتال با كيفيت بالا به كار گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

روزجهانی اپتومتری۲۰۲۴

World optometry day 👁 🪩 🕶 👓 امسال ۲۳ مارس مصادف با چهارم فروردین شده  و آخرین روز از هفته جهانی اپتومتری ، روز جهانی اپتومتری است. اپتوم...