دوشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۸۶

جامعه اپتومتری ایران به اقدام وزارت بهداشت معترض شد
با برگزاری تجمع ؛

جامعه اپتومتری ایران به اقدام وزارت بهداشت معترض شد

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری (بینایی سنجی) ایران، خواستار اعمال قانون از سوی وزارت بهداشت در راستای صدور مجوز برای تاسیس مراکز ساخت عینک طبی به افراد متخصص و دانشگاهی شد.

افشین محمدی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از تجمع صبح امروز دانشجویان دانشگاههای ایران و شهید بهشتی و جمعی از اپتومتریست های تهران، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت خبر داد و افزود: وزارت بهداشت از اجرای رای دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور امتناع می کند.

وی، توضیح داد: بر اساس رای صادره، وزارت بهداشت موظف است که مجوز تاسیس مراکز ساخت عینک طبی را فقط برای فارغ التحصیلان اپتومتری صادر کند. در صورتی که در حال حاضر، افراد تجربی نیز چنین مجوزهایی را دریافت می کنند.

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران، با اشاره به اشباع نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی و افزوده شدن بر میزان بیکاران اپتومتری، افزود: وزارت بهداشت با این اقدام خود به 50 سال قبل بازگشته است.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه افرادی که این مجوزها را دریافت می کنند، نه تنها تخصص و علم این رشته را ندارند که جزو متخلفینی هستند که به طور غیر قانونی از حمایت وزارت بهداشت نیز برخوردارند.

وی گفت: برای ما جای سئوال است که وزارت بهداشت چرا از این افراد حمایت می کند و رای دیوان عدالت اداری را اجرا نمی کند.

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران، افزود: بر اساس شنیده ها، در بعضی از استانها به رغم اینکه قاضی حکم پلمپ عینک سازی که توسط فرد متخلف تاسیس شده را، صادر کرده است اما وزارت بهداشت برای اجرای رای اقدام نمی کند.

محمدی، با اشاره به اینکه معاونت سلامت و اداره صدور پروانه وزارت بهداشت می بایست پاسخگوی معترضین به این اقدام باشند، تصریح کرد: ما فقط می‌خواهیم بدانیم که چرا وزارت بهداشت اعمال قانون نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

روزجهانی اپتومتری۲۰۲۴

World optometry day 👁 🪩 🕶 👓 امسال ۲۳ مارس مصادف با چهارم فروردین شده  و آخرین روز از هفته جهانی اپتومتری ، روز جهانی اپتومتری است. اپتوم...