دوشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۸۶

كارگاه لنزهاي تماسي 23 آذرماه برگزار مي گردد


این کارگاه در روز جمعه 23/9/86 از ساعت 8:45 صبح در محل ساختمان بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تالار جنبی آن (تالار شهید پندی) برگزار میگردد.
دبیر اجرایی کارگاه اپتومتریست محمود تازیک (09155016425) و دبیر علمی آن دکتر عباس عظیمی (09151145532) می باشند.
در این کارگاه پس از چند سخنرانی شرکت کنندگان در غالب گروههای مختلف به مشاهده عملی موضوعات مربوطه خواهند پرداخت.
سخنران میهمان این کارگاه دکتر زرین بخش خواهد بود.
مبلغ ثبت نام کارگاه برای اعضای انجمن اپتومتری خراسان که حق عضویتشان را بطور کامل پراخته اند معادل 000/100 ریال و برای سایرین 000/250 ریال خواهد بود.
امتیاز این کارگاه برای کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکترای تخصصی اپتومتری و نیز متخصصین چشم پزشکی محاسبه خواهد شد.

جمعه، آذر ۰۲، ۱۳۸۶

يک معما!
فهرست نه تا مقاله را در زير ببينيد. اگر گفتيد اين نه مقاله چه وجه اشتراکی دارند؟
1. Sehi M, Ume S, Greenfield DS. Scanning laser polarimetry with enhanced
corneal compensation and optical coherence tomography in normal and glaucomatous
eyes. Investigative Ophthalmology & Visual Science 2007;48:2099-104.
2. Sehi M, Guaqueta DC, Feuer WJ, Greenfield DS. A comparison of structural
measurements using 2 Stratus optical coherence tomography instruments. Journal of
Glaucoma 2007;16:287-92.
3. Sehi M, Guaqueta DC, Feuer WJ, Greenfield DS, Advanced Imaging in
Glaucoma Study G. Scanning laser polarimetry with variable and enhanced corneal
compensation in normal and glaucomatous eyes. American Journal of Ophthalmology
2007;143:272-9.
4. Sehi M, Greenfield DS. Assessment of retinal nerve fiber layer using optical
coherence tomography and scanning laser polarimetry in progressive glaucomatous
optic neuropathy. American Journal of Ophthalmology 2006;142:1056-9.
5. Sehi M, Guaqueta DC, Greenfield DS. An enhancement module to improve
the atypical birefringence pattern using scanning laser polarimetry with variable
corneal compensation. British Journal of Ophthalmology 2006;90:749-53.
6. Sehi M, Flanagan JG, Zeng L, Cook RJ, Trope GE. Anterior optic nerve
capillary blood flow response to diurnal variation of mean ocular perfusion pressure
in early untreated primary open-angle glaucoma. Investigative Ophthalmology &
Visual Science 2005;46:4581-7.
7. Sehi M, Flanagan JG, Zeng L, Cook RJ, Trope GE. Relative change in diurnal
mean ocular perfusion pressure: a risk factor for the diagnosis of primary open-angle
glaucoma. Investigative Ophthalmology & Visual Science 2005;46:561-7.
8. Sehi M, Flanagan JG. The effect of image alignment on capillary blood flow
measurement of the neuroretinal rim using the Heidelberg retina flowmeter. British
Journal of Ophthalmology 2004;88:204-6.
9. Sehi M, Guaqueta DC, Feuer WJ, Greenfield DS, Advanced Imaging in
Glaucoma Study G. Scanning laser polarimetry with variable and enhanced corneal
compensation in normal and glaucomatous eyes.[see comment]. American Journal of
Ophthalmology 2007;143:272-9.
اگر متوجه نشديد يا خواستيد بيشتر متوجه شويد، سری به اين صفحه بزنيد.
سربلند باشيد، مخصوصاً همکلاسيهايش و همکلاسيهای يک نفر ديگر که خواهر همان نفر اول است و نام او نيز در همان صفحه درج شده. اسمشان را ننوشتم تا خودتان پيدا کنيد. اينه اپتومتری، مگه نه
پايان نامه خواهر جوانتر ايشان تمام و کمال در قالب اکروبات قابل ارسال است. کافيست آدرس ايملتان را برايم اعلام کنيد

سه‌شنبه، آبان ۲۹، ۱۳۸۶

رئیس جامعه اپتومتری خبر داد:
خروج صدای جامعه اپتومتری ایران از وزارت بهداشت


رئیس جامعه اپتومتری (بینایی سنجی) ایران، از اعتراض و تجمع دانشجویان اپتومتریست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به صدور مجوز تاسیس مراکز ساخت عینک طبی برای افراد تجربی، خبر داد.
افسانه هراتی زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: با توجه به اینکه صدای اعتراض جامعه اپتومتری ایران به گوش مسئولان امر نمی رسد، مجبور شدیم از مجموعه وزارت بهداشت خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه اپتومتریست های کشور از عملکرد وزیر بهداشت و نگاه مثبت ایشان به جامعه اپتومتری ایران، رضایت کامل دارند، افزود: خوشبختانه در دیدارهایی که با وزیر و معاون سلامت وزارت بهداشت داشته ایم، هر دو متفق القول بر این عقیده بوده اند که نمی بایست برای افراد تجربی پروانه تاسیس مرکز ساخت عینک طبی صادر شود.

رئیس جامعه اپتومتری ایران در عین حال به بی اعتنایی مدیرکل صدور پروانه های وزارت بهداشت در خصوص دستور صریح وزیر بهداشت، اشاره کرد و گفت: آنچه برای ما عجیب است اینکه چرا این مقام مسئول که قطعا اختیارات محدودتری نسبت به مقام بالاتر خود دارد، خلاف دستور عمل می کند و توجهی به خواسته قانونی اپتومتریست ها ندارد.

هراتی زاده با اشاره به نامه ای که در سال 84 به امضای دکتر لنکرانی رسیده است، افزود: در این نامه شخص وزیر صریح نوشته اند تمامی کسانی که مدرک دانشگاهی این رشته را ندارند، حق گرفتن پروانه تاسیس مرکز ساخت عینک طبی را ندارند.

وی با اعلام اینکه رشته اپتومتری فقط در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، زاهدان و مشهد تدریس می شود، اظهار داشت: هفته گذشته دانشگاههای شهید بهشتی و ایران، تجمعی داشتند و روز گذشته نیز دانشجویان زاهدان به این موضوع معترض شدند اما پاسخ روشن و قابل دفاعی دریافت نکرده ایم و همین مسئله ما را مجبور ساخت به رغم میل باطنی از خانواده وزارت بهداشت خارج شویم، چون حمایت نمی شویم.
رئیس جامعه اپتومتری ایران:
وزارت بهداشت قدمت کار غیرقانونی عینک سازان را ملاک صدور مجوز می داند

جلسه جامعه اپتومتری (بینایی سنجی) ایران با مسئولان وزارت بهداشت در خصوص جلوگیری از صدور مجوز تاسیس مراکز ساخت عینک طبی برای افراد تجربی، نتیجه ای نداشت.
افسانه هراتی زاده، رئیس جامعه اپتومتری ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قدمت انجام کار غیر قانونی نمی تواند منطق قابل قبولی برای دادن مجوز کار قانونی باشد.

وی در توضیح این مطلب افزود: استدلال وزارت بهداشت، در صدور مجوز برای افرادی که تخصص این رشته را ندارند، سابقه و قدمت کار آنان است اما نمی توان به صرف اینکه عده ای 15 سال کار غیر قانونی انجام داده اند، حالا برای قانونی دانستن کارشان، مجوز بدهیم.

رئیس جامعه اپتومتری ایران، به نامه مدیرکل صدور پروانه های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس این نامه که در سال 85 بخشنامه شده است، صدور مجوز فقط برای کارشناسان اپتومتری و فارغ التحصیلان این رشته صادر می شود و سایر افراد می بایست مسئول فنی برای کار خود داشته باشند.

هراتی زاده، ادامه داد: حالا آنچه جامعه اپتومتری ایران از وزارت بهداشت انتظار دارد، این است که به این نامه عمل کند. چون ما نمی خواهیم این افراد بیکار شوند، بلکه می گوییم برای ادامه کارشان از اپتومترهای بیکار به عنوان مسئول فنی استفاده کنند.

وی، در خصوص اینکه پاسخ وزارت بهداشت به این درخواست چه بود، افزود: وزارت بهداشت می گوید که به صورت شخصی موضوع را پیگیری و شکایت کنیم. در صورتی که رای دیوان عدالت اداری وجود دارد و آنچه مسلم است، اجرای رای بر عهده وزارت بهداشت است.

رئیس جامعه اپتومتری ایران، در عین حال از قول مساعد بازرس وزارت بهداشت برای حل موضوع خبر داد و گفت: اگر قدمت کار غیر قانونی می تواند ملاک خوبی برای قانونی شدن کار باشد، ما هم می توانیم چند سال طبابت غیر قانونی انجام بدهیم و بعد به دنبال گرفتن پروانه مطب باشیم

دوشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۸۶

جامعه اپتومتری ایران به اقدام وزارت بهداشت معترض شد
با برگزاری تجمع ؛

جامعه اپتومتری ایران به اقدام وزارت بهداشت معترض شد

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری (بینایی سنجی) ایران، خواستار اعمال قانون از سوی وزارت بهداشت در راستای صدور مجوز برای تاسیس مراکز ساخت عینک طبی به افراد متخصص و دانشگاهی شد.

افشین محمدی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از تجمع صبح امروز دانشجویان دانشگاههای ایران و شهید بهشتی و جمعی از اپتومتریست های تهران، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت خبر داد و افزود: وزارت بهداشت از اجرای رای دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور امتناع می کند.

وی، توضیح داد: بر اساس رای صادره، وزارت بهداشت موظف است که مجوز تاسیس مراکز ساخت عینک طبی را فقط برای فارغ التحصیلان اپتومتری صادر کند. در صورتی که در حال حاضر، افراد تجربی نیز چنین مجوزهایی را دریافت می کنند.

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران، با اشاره به اشباع نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی و افزوده شدن بر میزان بیکاران اپتومتری، افزود: وزارت بهداشت با این اقدام خود به 50 سال قبل بازگشته است.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه افرادی که این مجوزها را دریافت می کنند، نه تنها تخصص و علم این رشته را ندارند که جزو متخلفینی هستند که به طور غیر قانونی از حمایت وزارت بهداشت نیز برخوردارند.

وی گفت: برای ما جای سئوال است که وزارت بهداشت چرا از این افراد حمایت می کند و رای دیوان عدالت اداری را اجرا نمی کند.

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران، افزود: بر اساس شنیده ها، در بعضی از استانها به رغم اینکه قاضی حکم پلمپ عینک سازی که توسط فرد متخلف تاسیس شده را، صادر کرده است اما وزارت بهداشت برای اجرای رای اقدام نمی کند.

محمدی، با اشاره به اینکه معاونت سلامت و اداره صدور پروانه وزارت بهداشت می بایست پاسخگوی معترضین به این اقدام باشند، تصریح کرد: ما فقط می‌خواهیم بدانیم که چرا وزارت بهداشت اعمال قانون نمی کند.
تولد اولين شب پره های کنترل از راه دور
و کپی سازی مهارتهای بينايی و جهت يابی زنبورها

چهارشنبه، آبان ۱۶، ۱۳۸۶

مهم، مهم، خيلی مهمتر از قبل
حتماً به مصرف کنندگان لنز توصيه کنيد پس از خارج کردن لنز از چشم يعنی قبل از قرار دادن آن در جالنزی، لنز را به مدت بيست ثانيه با محلول لنز ماساژ دهند، سپس با همان محلول لنز را شستشو بدهند. اين موضوع در مورد تمام محلولها صدق می کند. فقط در مورد محلولهای هيدروژن پراکسايد نمی دانم آيا ضروری است يا خير.
با سلام و تشکر از گردانندگان اين سايتhttp://joi.blogfa.com//post-25.aspx،
يادش به خير کلاسهای فيزيک اپتيک هندسی و فيزيولوژی اپتيک و اپتيک عدسيها و ... غيره که گذرانديم.
راستی چند تا از دوستان اپتومتريست من سرگرم کار بر روی طراحی اپتيک عدسيهای جديد عينک، اپتيک عدسيهای روی قرنيه ای (کنتاکت لنز) و عدسيهای داخل چشمی هستند. با کمال ميل حاضرم اساتيدی که معتقدند "عينك سازي بر علم فيزيك و مهندسي اپتيك و مكانيك و مواد مبتني است؛ لذا ساخت صحيح و استاندارد عينك در گروه پزشكي كه آموزش طراحي و محاسبات فني در برنامه آنها گنجانده نشده است، ميسر نيست" را با اين دوستان آشنا کنم فقط به شرطی که قول بدهند از اين حرفها به آنها نزنند که پاک آبروی فيزيک کشور را خواهند برد.

سه‌شنبه، آبان ۱۵، ۱۳۸۶

بیانیه معترضین به اقدامات معاونت های درمان ، دانشگاه ها و مدیریت های وزارت بهداشت


بسمه تعالی

وزیر محترم بهداشت درمان واموزش پزشکی

سلام علیکم

در حالی که قوانین مجلس شورای اسلامی و احکام قضایی براساس رای ده ها قاضی و مستشار عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی در دیوان عدالت اداری ودیوان عالی کشور ساخت عینک طبی را در زمره خدمات شاغلان حرف وابسته به پزشکی احتساب نموده و دخالت در این امر را بدون مجوز های قانونی جرم اعلام نموده اند ، چگونه می توان متصور گردید فرد یا افرادی در مجموعه وزارت بهداشت( که خود متولی امر بهداشت بینایی می باشند) با اعمال نظرات مخالف ، جو سازی و سوء استفاده از اختیارات قانونی خود با کارشکنی در مورد آراء دادگاه ها و دادستان های محترم کشور به حمایت از متخلفین و مجرمین بپردازند.

جناب اقای وزیر

اقدامات چندساله اخیر برخی از مسؤلین وزارت بهداشت حتی بعد از آراء دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور بر علیه قشر زحمت کش اپتومتریست از صبر و تحمل دانشجویان ، اساتید و دانش آموختگان اپتومتری خارج گردیده واقدامات قاطع جنابعالی را طلب می نماید.بنا به مقدمه ضمن محکوم نمودن اقدامات خلاف قانون وابرازمراتب اعتراض شدید ذیلاً اعلام می داریم:

۱- متخلفین از آراء دیوان عالی کشور و قوانین و مقررات امور پزشکی می بایست باز خواست و توبیخ و به مراجع قانونی معرفی می گردند.

۲- بر اساس ماده ۱۵ قانون تشکیل وزارت بهداشت رشته اپتومتری از اجزاء وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده و حمایت و احقاق حقوق قانونی دانشجویان و دانش آموختگان این رشته از وظایف مدیران آن وزارتخانه محترم بوده کارشکنی در اجراء آراء و مصوبات و به تبع آن حمایت ضمنی از متخلفین امری غیر قابل قبول می باشد، لذا مستدعی است دستور توقف موارد مذکور را مبذول فرمائید.

۳- ساخت عینک طبی در زمره خدمات دفاتر کار اپتومتری می باشد و واگذاری آن به غیر از اپتومتریست خلاف قانون می باشد.لذا دانشجویان ، دانش آموختگان و اساتید سراسر کشور مخالفت صریح خود را با هر گونه اعطاء امتیاز به افراد غیر اپتومتریست اعلام و به هیچ قیمتی اجازه تعرض به حقوق خود را نخواهند داد.لذا تقاضا داریم دستور فرمائید از تضییع حقوق اپتومتری به هر نحو در وزارت بهداشت جلوگیری به عمل آید.

۴-بر اساس قوانین و احکام ساخت عینک طبی در زمره خدمات شاغلان حرف وابسته به پزشکی (اپتومتری) تلقی گردیده و صدور و تمدید پروانه آن در غالب مؤسسه خلاف قوانین و مقررات امور پزشکی بوده.که ازسال۸۳ وبر اساس بند (ن) ماده ۳ قانون نظام پزشکی تحت نظارت و با مجوز های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سازمان نظام پزشکی واگذار گردیده است.خواهشمند است دستور توقف صدور پروانه های مؤسسات ساخت عینک طبی توسط اداره صدور پروانه ها مبذول فرمائید.
با احترام

پنجشنبه، آبان ۱۰، ۱۳۸۶

مطالعات نشان می دهند سن عامل مهمی در فیت لنز تماسی نیست و بسیاری کودکان کم سن وسال نیز می توانندبراحتی به لنز عادت نمایند
پروانه اشتغال براى همه شاغلان بهداشت و درمان


دكتر محمد جهانگيرى با اعلام اين كه تمديد پروانه تمام مؤسسات پزشكى به صورت آن لاين صورت مى گيرد، افزود: با توجه به راه اندازى سامانه الكترونيك سلامت وزارت بهداشت و درمان تمام صاحبان و مؤسسات پزشكى مى توانند با مراجعه به آدرس www.EHO.ir يا www.Tamdid.ir اقدام به تمديد پروانه خود كنند.
اول آذر آخرين مهلت تمديد پروانه مؤسسات پزشكى
مشاور معاون سلامت وزارت بهداشت و درمان اعلام كرد: اول آذر ماه آخرين مهلت غيرقابل تمديد ورود به سايت و تمديد اعتبار پروانه مؤسسات پزشكى است، بنابراين پروانه افرادى كه پس از اين زمان وارد سايت شوند و يا در زمان مقرر اقدام به تمديد پروانه خود نكنند، فاقد اعتبار خواهد بود.وى تأكيد كرد: افراد هنگام تمديد پروانه بايد دقت لازم را در ثبت اطلاعات مؤسسات خود از جمله تجهيزات پزشكى و افراد شاغل از جمله قراردادى، رسمى و كارانه اى داشته باشند تا در مورد بيمه آنها با مشكل رو به رو نشوند.

با هم بیندیشیم

آیا هیچ یک از گروههای پزشکی یا وابسته به پزشکی برای یکی از مواد شرح وظایف و اختیارات خود پروانه و یا مجوز جداگانه دارند؟

آیا مثلا جراحان بجز پروانه مطب مجوز دیگری برای عمل آپاندیسیت یا لوزه و ... نیز دارند؟

آیا ادیولوژیست ها برای فروش سمعک نیاز به مجوز جداگانه ای دارند؟

چرا ساخت و فروش عینک طبی که ماده 20 خدمات و اختیارات اپتومتریست ها می باشد از قاعده کلی مستثنی است؟

هراپتومتریست می بایست تنها یک پروانه دفتر کار داشته باشد که کلیه شرح وظایف و اختیارات بیست گانه آن در آن مستتر خواهد بود ، زیرا ساخت عینک طبی جزء لاینفک اختیارات اپتومتریست ها است و جدا کردن آن از سایر اختیارات اپتومتری هیچگونه توجیه قانونی ندارد.

افسانه هراتی زاده

مسئول فنی اپتومتریست = ساماندهی عینک طبی

مسئول فنی اپتومتریست = ساماندهی عینک طبی
سلام

با توجه به سوالات مکرر همکاران محترم از دفتر جامعه اپتومتری ایران در مورد نامه اخیر مرکز اعتباری بخشی درمان وزارت بهداشت به دانشگاه ها و معاونت های درمان و اینکه منظور از عبارت ساماندهی چیست ، به اطلاع می رساند :

بر اساس قوانین ، صدور مجوز هرگونه موسسه طبی ملزم به معرفی و حضور دائم مسئول فنی می باشد.
بر اساس ماده 8 آئین نامه فروش عینک های طبی پروانه مسئول فنی بنام کسانی صادر خواهد شد که دارای مدرک علمی معتبر در رشته مربوطه باشند.
براساس ماده 10 آئین نامه فروش عینک های طبی مصوب 1346 ، ماداميکه افراد واجد شرايط در داخل کشور آماده نشده و دوره تخصصی و تکمیلی برای این قبیل افراد فنی وجود ندارد اداره کل خدمات درمانی از متقاضیان آزمون بعمل آورده و در صورت موفقیت در امتحان مربوطه پروانه صلاحیت کار بعنوان مسئول فنی صادرخواهد کرد. که خوشبختانه از سال 68 این افراد واجد شرایط ( اپتومتریست ها ) به اقرار معاونت سلامت وقت به حد اشباع رسیده است.
مسئول فنی ساخت و فروش عینک طبی صرفا اپتومتریست های دارای مجوز از وزارت بهداشت و نیز آن دسته از عینک سازانی که تا سال 1368 موفق به اخذ گواهینامه قبولی در آزمون های وزارت بهداشت گردیده اند می باشند.بنابراین صدور هرگونه مجوز تاسیس موسسه ساخت و فروش عینک طبی بدون مسئول فنی ( موارد فوق ) غیرقانونی و قابل پیگرد از طریق مراجع قضایی می باشد.
برگزاری هرگونه آزمون مجدد جهت عینک سازان غیرقابل توجیه و قابل اعتراض بدلیل تضییع حقوق اپتومتریست ها خواهدبود، زیرا با توجه به نامه معاونت محترم سلامت مورخ 7/7/1381که در وبلاگ موجود می باشد از سال 1368 بدلیل اشباع نیروی تحصیل کرده آزمون دیگری برگزار نگردیده است که طبیعتا تعداد اپتومتریست ها کمتر از هجده سال پیش نمی باشد .
با توجه به لزوم رتبه های ممتاز کنکور جهت قبولی در رشته اپتومتری و زحمات چندین ساله اپتومتریست ها ، برگزاری آزمون جهت کسانی که بعضا دیپلم نیز ندارند صرفنظر از موانع قانونی توجیهی جز بی ارزش شماری تحصیلات عالیه توسط وزارت بهداشت مفهوم دیگری نخواهد داشت.
در پایان منطقا عبارت ساماندهی در نامه فوق الذکر تنها به معنی قرار گرفتن عینک سازان تجربی ( تا قبل از صدور آراء دیوان عدالت اداری ) تحت نظارت وزارت بهداشت و قانونا معرفی مسئول فنی اپتومتریست توسط ایشان میباشد. البته واضح است که قبولی های آزمون های تا سال 1368 از این قاعده مستثنی و تنها جهت تمدید پروانه های خود اقدام خواهند نمود. افرادی که پس از آراء دیوان مبادرت به ایجاد مکان هایی بمنظور ساخت و فروش عینک طبی نموده اند ، مجرم و بر اساس قوانین مشمول مجازات های پیش بینی شده در قانون میباشند.

منتظر نظرات همکاران محترم در خصوص این موضوع هستیم.

افسانه هراتی زاده
با "ويکی" هم آشنا شويد.
هر سوالی که از ويکی بپرسيد، سريع جواب می دهد. مثلا! بپرسيد اپتومتری؟ جواب زير را دريافت خواهيد کرد
به گوگل برويد و تايپ کنيد
Optometry Wiki
و خودتان ببينيد که "ويکی" آنچه که در ابتدای اين مطلب فکر کرديد نيست.
حالا باز هم در گوگل تايپ کنيد
Visual impairment Wiki
و اينبار اين صفحه را خواهيد يافت.
اين تکنيک، اضافه کردن "ويکی" به آخر عبارت مورد بررسيتان در اينترنت، سريعترين راه برای پيدا کردن کلمات کليدی و شروع تحقيق است. فقط مراقب باشيد که در رفرانسهای مقاله بايد از منابع معتبرتر استفاده کرد و مطالبی که توسط تيمهای علمی مجلات علمی بررسی و تاييد نشده اند، به عنوان رفرانس قابل استناد نيستند ولی با اينوجود ويکی برای شروع هر جستجو بسيار مفيد است. اگر باور نمی کنيد، از ويکی سوال کنيد
يک اپتومتريست ايرانی، علینقيان، شهردار می شود! جالبه، نه؟ دکتر محسن علینقيان، بيست و پنج سال است که در شهر ايروين اورنج کاونتی زندگی می کند و کانديد شهرداری شده. البته ببخشيد که خبر مربوط به سه سال پيش است ولی برای شناسايی يک اپتومتريست ديگر ايرانی بد نيست. ضمناً برای دوستانی که اهل پاسخهای طنزآميز هستند هم شايد جالب باشد
مقاله ای از آقای دکتر ميرزاجانی قابل دسترسی بر روی مدلاين: علاقمندان می توانند فايل پی دی اف اين مقاله را از طريق اعلام درخواست به ايميل زير دريافت نمايند
amunoruz@gmail.com


تقويت فرکانسهای زمانی پاسخهای مغزی به محرکهای بينايی توسط فرکانسهای مکانی
Spatial frequency modulates visual cortical response to temporal frequency variation of visual stimuli: an fMRI study*
A Mirzajani et al 2007 Physiol. Meas. 28 547-554 doi:10.1088/0967-3334/28/5/008

http://www.iop.org/EJ/abstract/0967-3334/28/5/008

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...