چهارشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۸۶

مقایسه تعرفه پیراپزشکان با پزشکان عمومی قیاس درستی نیست

تهران - خبرگزاری ایسکانیوز: استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مقایسه تعرفه میان رشته پیراپزشکی و پزشکی عمومی بدون در نظر گرفتن هزینه خرید تجهیزات در رشته پیراپزشکی قیاس درستی نیست.
دکتر علی میرزاجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، افزود: برخی از رشته های پیراپزشکی مانند اپتومتری به دلیل گران بودن خرید تجهیزات پزشکی خود متحمل هزینه های بالایی می شوند.
وی ادامه داد: اگر قرار است که تعرفه میان پیراپزشکان و پزشکان عمومی به دلیل سنوات تحصیلی یکسان دیده شود باید هزینه خرید تجهیزات پزشکی آنان نیز در نظر گرفته شود.
متخصص اپتومتری تصریح کرد: رشته هایی مانند شنوایی سنجی، اپتومتری، فیزیوتراپی، کار درمانی و غیره هزینه زیادی را برای خرید تجهیزات خود می کنند در حالی که مسوولین با قیاس سنوات تحصیل تعرفه 70 درصدی را تعیین کرده اند.
میرزاجانی گفت: یک اپتومتریست حداقل 30 میلیون تومان صرف خرید دستگاه های این رشته می کند و با در نظر گرفتن هزینه استهلاک آن واقعی نبودن تعرفه ها مشخص می شود.
عضو هیات مدیره انجمن اپتومتری کشور اظهار داشت: با وجود در نظر گرفتن خدمات پزشکان عمومی اما جامعه امروز پزشک سالار شده است و در نهایت کسی که مقطع PHD پیراپزشکی را دارد تعرفه ای معادل پزشکان عمومی باید پرداخت کند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه پزشکان عمومی و تعرفه پایین آنان افزود: مقایسه این دو رشته به دلیل وضعیت رشته های پیراپزشکی و گران بودن خرید تجهیزات که به طول مثال تعرفه اپتومتری سه هزار تومان بوده و خرید یک دستگاه 30 میلیون تومان، قیاس درستی نیست

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...