جمعه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۷

از طريق نوعي بيماري چشمي پيش بيني نارسايي قلبي در ديابتي‌ها ممكن مي‌شود

تحقيقات جديد حاكي از آن است كه بيماري چشمي رتينوپاتي كه در افراد ديابتي رايج است خطر ابتلا به نارسايي قلبي را به بيش از دو برابر افزايش مي دهد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، رتينوپاتي ديابتي رايج‌ترين دليل نابينايي در بين آمريكايي‌هاي سنين فعال است. اين بيماري كه نيمي از ديابتي‌هاي آمريكا به آن مبتلا مي‌شوند به خاطر آسيب به رگهاي خوني پشت چشم ايجاد مي شود.

دكتر تين واي وونگ و همكارانش از دانشگاه ملبورن استراليا داده‌هاي هزار و ‪ ۲۱‬فرد بزرگسال مبتلا به ديابت نوع ‪ ۲‬را كه در آغاز اين مطالعه به بيماري قلبي و كليه مبتلا نبودند، بررسي كردند.

حدود ‪ ۱۳‬درصد از اين افراد به رتينوپاتي ديابتي مبتلا بودند.

به گفته پژوهشگران طي يك بررسي ‪ ۹‬ساله ، ‪ ۱۰/۱‬درصد از اين بيماران به نارسايي قلبي مبتلا شدند.

در مجموع ‪ ۲۱/۶‬درصد از بيماران مبتلا به رتينوپاتي به نارسايي قلبي مبتلا شدند، اين در حالي است كه ابتلا به نارسايي قلبي در بين افرادي كه رتينوپاتي نداشتند ‪ ۸/۵‬درصد بود.

پژوهشگران پس از در نظر گرفتن عوامل ديگري كه مي‌تواند اين ارتباط را تحت تاثير قرار دهد به اين نتيجه رسيدند كه رتينوپاتي ديابتي خطر ابتلا به نارسايي قلبي را ‪ ۲/۲‬برابر افزايش مي‌دهد.

در حال حاضر رهنمودهاي كنوني از نياز بيماران ديابتي براي بررسي دائمي ابتلا به رتينوپاتي حكايت دارد. پژوهشگران مي‌گويند علاوه بر كنترل مطلوب ديد چشمان، تشخيص رتينوپاني اكنون
مي تواند شيوه مطمئني براي ارزيابي قلبي كامل تر و مراقبت دقيق تر براي پيشگيري از ابتلا به نارسايي قلبي باشد.

نتايج اين تحقيقات در نشريه آمريكايي كارديولوژي منتشر شده است

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...