دوشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۸

جو آرام قبل از طوفان

در این مقطع زمانی جو اپتومتری در ایران دچار یک آرامش کاذب شده و بایستی منتظر یک حالت بحرانی و طوفانی در آینده ای نزدیک باشیم .

استدلال این حرف چیست ؟

اولاً: مسایل گذشته بطور اصولی و ریشه ای حل نشده و در جای خود پابرجا مانده است و یا به تعبیر دیگر آتش زیر خاکستر پنهان شده .

دوماً :مشخص شد که مخالفان در هیچ زمانی آرام نخواهند نشست حتی اگر بظاهر با ما مدارا کنند و مراوده تجاری داشته باشند .

سوماً : در صورت ابقاء شدن وزیر بهداشت و در پی آن برجا ماندن معاونین دیدگاه همان است که قبلاً اعلام شده و ممکن است فشار مضاعف شده و با رویکرد و ترفند جدیدی به اساس و ریشه اپتومتری ضربه وارد شود که به هیچ عنوان قابل جبران نباشد.

بهر حال این سه دلیل از توان ما خارج می باشد ولی می شود با تأمل از این بحران خارج شد .

چگونه ؟

با احترام به همه کسانی که در انجمن و جامعه اپتومتری مسؤلیت دارند وضمن قدردانی از زحمات و تلاششان بایستی بدون رودربایستی گفت که ، تلاششان در جهت جلوگیری از مسایل بوجود آمده و صدور بخشنامه وزارت بهداشت برضد اپتومتری کافی نبوده است و بنظر میرسد دیر از این موضوع اطلاع پیدا کرده اند که این خود دلیل بر ضعف مدیریتی آنها می باشد .

و چرا وزارت بهداشت با توجه به این که اپتومتری از خانواده خودش است را اینگونه به مسلخ می کشاند و کاری می کند که هیچ دشمن قسم خورده ای این کار را نمی کند .

اگر خودمان منصف باشیم بایستی ریشه آن را در خودمان جست و جو کنیم و کمتر دیگران را مقصر بدانیم . از خودمان بپرسیم کجای کار اشتباه بوده و چه خلافی از ما سرزده که حتی متولی ما از ما روی گردانده و طرف مقابل را گرفته . این امر با یک یا دو خلاف همکار صورت نمی گیرد یعنی منطقی بنظر نمی رسد .

پس ریشه آن را بایستی در کسانی جست و جو کرد که تاثیر پذیری زیادی در مسؤلین و مردم دارند و حتی بعنوان نماینده یک گروه بزرگی مانند اپتومتریست ها شناخته شده- اند .

در نتیجه اپتومتری به افرادی قوی تر افراد حاضر نیاز دارد تا علاوه بر تلاش و کوشش فراوان با آینده نگری و بدور از منفعت طلبی و عافیت طلبی از تمام حقوق اپتومتری دفاع نماید .

البته این مطالب چیزی از ارزشهای مسؤلین فعلی کم نخواهد کرد ما منکر تلاش آنها نیستیم اما گله مند ناکافی بودن آنها هستیم
علی محمد عبدالهی

هیچ نظری موجود نیست:

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...