چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۸

لنزهاي تماسي جايگزين مناسبي براي عينک هاي طبي است

دبير اجرایی دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران گفت: کانتکت لنز يا لنزهاي تماسي مي تواند با افزايش توانايي هاي فرد در انجام فعاليت هاي فردي و اجتماعي ، جايگزين مناسبي براي عينک هاي طبي باشد
به گزارش روز دوشنبه ايرنا از انجمن علمي اپتومتري ايران، "محمد رضا زرين" گفت: لنزهاي تماسي به دو صورت سخت و نرم جايگزين مناسبي براي عينک است و در شرايطي که بيمار به دلايلي همچون ورزش هاي حرفه اي از جمله فوتبال و بسکتبال امکان استفاده از عينک را ندارد، مي تواند براي افزايش توانايي هاي حرفه اي خود از لنزهاي تماسي استفاده کند.
وي گفت: مهمترين اصل در استفاده از لنزهاي تماسي رعايت نکات بهداشتي است که شامل شستن دست قبل از گذاشتن يا برداشتن لنز و همچنين قرار دادن لنز در محلول شست و شوي استاندارد که باعث از بين رفتن پروتئين ، چربي و باکتري هايي که در زمان استفاده از لنز روي آن قرار مي گيرد ، مي شود.
زرين اظهار داشت: در شرايط آلودگي هوا و يا حضور در اماکني که دود و آلودگي شديد دارند، بايد لنزها برداشته شود و بعد از شست و شوي مجدد و رفع شرايط اضطراري هوا ، مجددا مورد استفاده قرار گيرد.
وي افزود: رعايت اين مسايل در محيط هاي کاري مختلف و مشاغل خاص مانند کارخانه هاي ساخت و استخراج آسفالت و شن و ماسه و يا کوره هاي مختلف بسيار ضروري است.
زرين با اشاره به اينکه برخي افراد به کانتکت لنز به عنوان يک کالاي لوکس نگاه مي کنند و آن را در مراکز غير علمي و غير معتبر مانند آرايشگاه ها، بوتيک ها و داروخانه ها ارايه مي کنند، گفت: تجويز کانتکت لنز نيازمند انجام معاينات خاص مانند اندازه گيري انحناي قرنيه بيمار و بررسي بيماري هاي سيستماتيک چشم است.
دبير دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران با بيان اينکه تجويز کنتاکت لنز براي بيماران مبتلا به ديابت و بيماران دچار مشکل تيروئيد مجاز نيست، گفت: معاينات قبل از تجويز لنز بايد توسط متخصص اپتومتري که دوره ها و آموزش هاي خاص آن را گذرانده باشد، صورت گيرد.
وي گفت: کاهش خطاهاي اپتيکي و شفافيت ديد نسبت به عينک از جمله مزاياي لنزهاي تماسي در مقايسه با عينک هاي طبي است.
دبير دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران يادآور شد: نتايج جديدترين تحقيقات در زمينه لنزهاي تماسي و آخرين دستاوردها در مورد ساخت نسل هاي جدي و پيشرفته لنزهاي تماسي که با کاهش قابل ملاحظه درصد عفونت و عوارض همراه است، در کنگره مرداد ماه ارايه مي شود.
دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران، از 27 تا 29 مرداد ماه با همت دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و با همکاري انجمن علمي اپتومتري ايران و جامعه اپتومتري ايران در سالن همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...