چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۸

لنزهاي تماسي جايگزين مناسبي براي عينک هاي طبي است

دبير اجرایی دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران گفت: کانتکت لنز يا لنزهاي تماسي مي تواند با افزايش توانايي هاي فرد در انجام فعاليت هاي فردي و اجتماعي ، جايگزين مناسبي براي عينک هاي طبي باشد
به گزارش روز دوشنبه ايرنا از انجمن علمي اپتومتري ايران، "محمد رضا زرين" گفت: لنزهاي تماسي به دو صورت سخت و نرم جايگزين مناسبي براي عينک است و در شرايطي که بيمار به دلايلي همچون ورزش هاي حرفه اي از جمله فوتبال و بسکتبال امکان استفاده از عينک را ندارد، مي تواند براي افزايش توانايي هاي حرفه اي خود از لنزهاي تماسي استفاده کند.
وي گفت: مهمترين اصل در استفاده از لنزهاي تماسي رعايت نکات بهداشتي است که شامل شستن دست قبل از گذاشتن يا برداشتن لنز و همچنين قرار دادن لنز در محلول شست و شوي استاندارد که باعث از بين رفتن پروتئين ، چربي و باکتري هايي که در زمان استفاده از لنز روي آن قرار مي گيرد ، مي شود.
زرين اظهار داشت: در شرايط آلودگي هوا و يا حضور در اماکني که دود و آلودگي شديد دارند، بايد لنزها برداشته شود و بعد از شست و شوي مجدد و رفع شرايط اضطراري هوا ، مجددا مورد استفاده قرار گيرد.
وي افزود: رعايت اين مسايل در محيط هاي کاري مختلف و مشاغل خاص مانند کارخانه هاي ساخت و استخراج آسفالت و شن و ماسه و يا کوره هاي مختلف بسيار ضروري است.
زرين با اشاره به اينکه برخي افراد به کانتکت لنز به عنوان يک کالاي لوکس نگاه مي کنند و آن را در مراکز غير علمي و غير معتبر مانند آرايشگاه ها، بوتيک ها و داروخانه ها ارايه مي کنند، گفت: تجويز کانتکت لنز نيازمند انجام معاينات خاص مانند اندازه گيري انحناي قرنيه بيمار و بررسي بيماري هاي سيستماتيک چشم است.
دبير دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران با بيان اينکه تجويز کنتاکت لنز براي بيماران مبتلا به ديابت و بيماران دچار مشکل تيروئيد مجاز نيست، گفت: معاينات قبل از تجويز لنز بايد توسط متخصص اپتومتري که دوره ها و آموزش هاي خاص آن را گذرانده باشد، صورت گيرد.
وي گفت: کاهش خطاهاي اپتيکي و شفافيت ديد نسبت به عينک از جمله مزاياي لنزهاي تماسي در مقايسه با عينک هاي طبي است.
دبير دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران يادآور شد: نتايج جديدترين تحقيقات در زمينه لنزهاي تماسي و آخرين دستاوردها در مورد ساخت نسل هاي جدي و پيشرفته لنزهاي تماسي که با کاهش قابل ملاحظه درصد عفونت و عوارض همراه است، در کنگره مرداد ماه ارايه مي شود.
دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران، از 27 تا 29 مرداد ماه با همت دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و با همکاري انجمن علمي اپتومتري ايران و جامعه اپتومتري ايران در سالن همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود

هیچ نظری موجود نیست:

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...