سه‌شنبه، مرداد ۲۷، ۱۳۸۸

ايجاد دکتراي حرفه اي بينايي سنجي، سلامت جامعه را ارتقا مي بخشد

عضو هيات مديره سازمان نظام پزشکي گفت: راه اندازي رشته دکتراي حرفه اي بينايي سنجي با افزايش توانايي اپتومتريست ها، به ارتقاي سلامت بينايي در جامعه منجر مي شود.

دکتر " اسماعيل ابراهيمي " روز سه شنبه در دوازدهمين کنگره سراسري اپتومتري (بينايي سنجي) ايران با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينکه ارتقاي سلامت جامعه در بخش هاي مختلف مستلزم ارتقاي سطح علمي آن بخش است در رشته اپتومتري نيز که با بينايي مردم در ارتباط است ، ارتقاي سطوح علمي آن به سطوح بالاتر از کارشناسي ارشد ، سلامت بينايي مردم جامعه را بهبود مي بخشد.
وي با بيان اينکه هم اکنون رشته انتخابي بسياري از پذيرفته شدگان کنکور سراسري با رتبه هاي بالا ، اپتومتري است گفت: اين در حالي است که اين رشته تا چند سال پيش تنها در حد کارشناسي بود و پس از آن، کارشناسي ارشد اين رشته راه اندازي شد.
ابراهيمي اضافه کرد: با وجود اينکه 36 سال از وجود رشته اپتومتري در ايران مي گذرد، اما هنوز به جايگاه شايسته خود نرسيده است و يکي از راههاي پيشرفت اين رشته راه اندازي مقاطع دکتراي حرفه اي و PHD است که بايد زمينه هاي اين کار فراهم شود.
عضو هيات مديره سازمان نظام پزشکي با اشاره به اينکه دانشجويان رشته اپتومتري در مقطع کارشناسي از فرصت کافي براي آموزش و يادگيري برخوردار نيستند، گفت: براي ارتقاي توانمندي هاي اپتومتريست هاي کشور بايد فرصت يادگيري و ارتقاي دانش آنها را فراهم کرد.
وي با بيان اينکه ارتقاي سلامت جامعه مستلزم ارتقاي علمي است گفت: با توجه به پيشينه اي که رشته اپتومتري دارد و با توجه به توانمندي هاي فعلي اپتومتريست هاي کشور ، قابليت راه اندازي دکتراي حرفه اي بينايي سنجي وجود دارد.
عضو هيات مديره سازمان نظام پزشکي با اشاره به تداخل کاري که بين عينک سازان و اپتومتريست ها وجود دارد گفت: تمامي کساني که دانش آموخته وزارت علوم بوده و با وزارت بهداشت ارتباط دارد، بايد مدارک آن در وزارت بهداشت تاييد شود و بعد از طي مراحل قانوني مجاز به ادامه فعاليت خواهند شد.
دوازدهمين کنگره سراسري اپتومتري صبح امروز در سالن همايش‌هاي رازي آغاز به کار کرد و تا 29 مرداد ماه به کار خود ادامه مي دهد.
اين کنگره با همت دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و با همکاري انجمن علمي اپتومتري ايران و جامعه صنفي اپتومتري ايران برگزار شده است.
دکتر "محمد آقازاده اميري" دبير علمي اين کنگره گفت: ارتقاي جايگاه حرفه‌اي و علمي اپتومتري و اپتومتريست‌ها، آشنايي متخصصان با تازه‌هاي علوم بنيادي و تکنولوژي‌هاي جديد در عرصه اپتومتري مهم ترين اهداف دوازدهمين کنگره اپتومتري است.
وي گفت: ارائه 54 مقاله، برگزاري پنج کارگاه آموزشي، دو ميزگرد بحث و بررسي عينک طبي و دو کارگاه به صورت کار با تجهيزات ساخت عينک از برنامه هاي دوازدهمين کنگره سراسري اپتومتري است.
دبير علمي دوازدهمين کنگره اپتومتري ايران يادآور شد: اين کنگره داراي 10 امتياز براي اپتومتريست ها، 6 امتياز براي چشم پزشکان و سه امتياز براي سخنرانان است.
نمايشگاهي از تجهيزات پزشکي کشور ني در حاشيه اين همايش برگزار شده است

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...