دوشنبه، مهر ۲۷، ۱۳۸۸

عدسي‌هاي تماسي سخت، درمان خيرگي چشم‌ها

يک متخصص چشم و فوق تخصص قرنيه گفت: افرادي كه مشكل خيرگي دارند، مي‌توانند از عدسي‌ها در حل مشكل بينايي استفاده كنند.

دكتر حسين شيردل، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه علوم پزشكي تهران، درباره موارد استفاده عدسي‌ها اظهار داشت: چشم پزشكان پس از عمل جراحي ليزيك در افرادي كه نمره چشم بالا، قوز قرنيه و مشكل ديد دو چشمي دارند و بعد از عمل نيز دچار مشكلات بينايي هستند بيشتر از عدسي تماسي سخت استفاده مي‌كنند.

وي افزود: اين نوع عدسي‌ها همچنين مي‌توانند در بينايي افرادي كه دچار آستيگماتيسم چشمي‌اند و تغييراتي در نزديك بيني آن‌ها ايجاد شده، مؤثر باشند.

دكتر شيردل ادامه داد: افرادي كه حالت خيرگي آن‌ها به علت خطاهاي تصويري زياد است و شب‌ها مشكلات ديد نوري دارند نيز مي‌توانند از اين عدسي‌ها در حل مشكل بينايي استفاده كنند.

وي در خصوص انواع عدسي‌ها گفت: اين نوع عدسي‌ها با توجه به نوع طراحي‌شان متفاوت هستند و بايد در انتخاب آن‌ها به مواردي از قبيل تأثير در اكسيژن رساني به سطح قرنيه و مقاومت در برابر رسوب پذيري توجه كرد.

اين فوق تخصص قرنيه در پايان تأكيد كرد: عدسي بايد در جابجايي اشك و لنز به آساني ايفاي نقش كند و طوري انتخاب شود كه لبه لنز بالاتر از سطح قرنيه باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...