شنبه، دی ۲۶، ۱۳۸۸

اپتومتری در فیلیپین و دکترای حرفه ای و باقی قضایا


به همت همکار فعالمان سرکار خانم علوانی، قسمت فیلیپین از کتاب "اپتومتری در جهان" آماده دانلود است . دوستان میتوانند از سایت کتاب بازدید کرده و آنرا دانلود نمایند .پیشرفت کلی پروژه تا امروز (26/10/88) 23 درصد میباشد و کماکان قسمت زیادی از کار باقی مانده و محتاج کمک سایر همکاران هستیم .

مطلب جالبی که در مورد اپتومتری فیلیپین نظر مرا جلب نمود این است که اپتومتری در سال 1917 در فیلیپین بعنوان یک حرفه مستقل به رسمیت شناخته شد و تا سال 1980 طول کشید که روسای هشت آموزشگاه موجود در آن زمان، شورایی را با هدف ارتقاء استاندارد آموزش اپتومتری در فیلیپین و افزایش برنامه آموزش اپتومتری از چهار سال به شش سال( جهت اعطای مدرک OD ) تشکیل دهند اما در اثر همین اقدام جلوی دست اندازی بخش بازرگانی به حیطه اپتومتری گرفته شد.

نتیجه اینکه تا زمانی که چهار دانشگاه اپتومتری در ایران دست به دست هم ندهند و درخواست ارتقاء اپتومتری از لیسانس به دکترای حرفه ای ننمایند ، اوضاع همینی که هست خواهد ماند : یک روز عینکسازان تجربی ، روز دیگر علمی کاربردی ها ، روز دیگر پرستاران چشمی و روزهای دیگر ؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

روزجهانی اپتومتری۲۰۲۴

World optometry day 👁 🪩 🕶 👓 امسال ۲۳ مارس مصادف با چهارم فروردین شده  و آخرین روز از هفته جهانی اپتومتری ، روز جهانی اپتومتری است. اپتوم...