سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۸۹

نکاتی پیرامون دومین کنگره دانشجویی اپتومتری

* نقل قولهای صورت گرفته "نقل به مضمون" بوده و متن دقیق گفته های اساتید محترم نمیباشد.

  • OD و PhD:

از لحاظ پرداختن به این دو نیاز اساسی اپتومتری ، کنگره حال و هوایی متفاوت تر از کنگره های دیگر داشت . دکتر امیری (ریاست انجمن علمی اپتومتری) ضمن اعلام لزوم برقراری OD و PhD ، اولویت را با PhD دانسته و اعلام نمود تا زمانی که کادر لازم آکادمیک برای تربیت OD را فراهم نکرده ایم نمیتوانیم دوره پایه اپتومتری را به OD تغییر دهیم ولذا تلاش داریم ابتدا در مشهد دوره PhD اپتومتری را شروع کنیم وسپس در سایر دانشگاهها نیز همین کار را انجام دهیم و بعد از طی این مراحل است که میتوانیم به دنبال OD باشیم .

دکتر میرزاجانی (معاونت آموزشی دانشکده توانبخشی ایران) نیز اعلام نمود : برنامه راهبردی ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ما را متعهد مینماید که تا دو سال دیگر دوره های دکترای حرفه ای (OD) و تخصصی (PhD) را تاسیس نماییم .البته در این مسیر اولویت با PhD است ولی برقراری OD نیز جزو استراتژی راهبردی این دانشگاه است .

  • تجویز دارو و لیست داروهای قابل تجویز توسط اپتومتریستها:

دکتر میرزاجانی ضمن اشاره به اینکه در سال 67 قرار شد لیست داروهای قابل تجویز توسط اپتومتریستها متعاقبا اعلام شود ولی پس از 22 سال هنوز اعلام نشده است گفت : تجویز دارو حق اپتومتریستها نیست بلکه این حق مردم است که از این خدمات بهره مند گردند.

  • عدم حضور کسی که همیشه حاضر بود :

امسال سرکار خانم هراتی زاده در کنگره دانشجویی حضور نداشتند که پس از پرس و جو معلوم شد به دلیل بیماری نتوانسته اند بیایند که برای ایشان آرزوی صحت و سلامتی داریم.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...