یکشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۹

دکتر علی میرزا جانی گفت:اگر رشته اپتومتری از مقطع کارشناسی به مقطع دکترای حرفه ای ارتقاء یابد ، جایگاه انتخاب بالاتری در کنکور پیدا کرده و سطح علمی آن نیز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد

وی با بیان اینکه دانشجویان بینایی سنجی سالها است در مسیر احقاق حقوق علمی-حرفه ای و تحصیلی خود از وزارت بهداشت وقت خود را صرف کرده اند افزود: ساخت و ارائه عینک طبی بخشی از خدمات بینایی است که اپتومتریستها باید وظیفه اصلی آن را داشته باشند اما دخالتهای زیادی از سوی افراد تجربی موجب شده است قوانین و راهکارهای جدیدی اتخاذ شود که پیامدهای غیر علمی و تجربی ای را به دنبال خواهد داشت.
دکتر علی میرزا جانی با اشاره به اینکه در شرایطی که افراد تجربی بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت در گوشه و کنار شهر مشغول کار هستند افزود: دانشجویان رشته بینایی سنجی با دیدن چنین شرایطی نسبت به آینده خود بی اطمینان می شود و از مسیر علمی-تحقیقاتی و آموزشی خود دلسرد و دور می شوند.
وی گفت: در مواردی که کار ساخت و ارائه عینک طبی بر عهده افراد تجربی گذاشته می شود احتمال خطا و عواقب ناگوار پیرو آن افزایش می یابد.
میرزاجانی ادامه داد: دکترای حرفه ای این رشته در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، استرالیا، کانادا و... وجود دارد و رشته اپتومتری همانند رشته دندانپزشکی از استقلال ویژه ای برخوردار است.

هیچ نظری موجود نیست:

روزجهانی اپتومتری۲۰۲۴

World optometry day 👁 🪩 🕶 👓 امسال ۲۳ مارس مصادف با چهارم فروردین شده  و آخرین روز از هفته جهانی اپتومتری ، روز جهانی اپتومتری است. اپتوم...