دوشنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۸۹

5 تکنولوژی چشمی نویدبخش - قسمت دوم

Orbital Tissue Expander ، گسترش دهنده بافت کاسه چشم



Orbital Tissue Expander (OTE) که توسط دکتر David Tse در میامی ابداع شده و توسط Innovia LLC تولید شده است، یکی از سه برنده جایزه Medical Design Excellence در سال 2010 در حوزه ایمپلنت و جایگزینی بافت بود. این وسیله از سیلیکون زیست سازگار ساخته شده و برای کودکان دچار anophthalmia و microphthalmia و یا آنانی که در اثر تروما یا عفونت یکی از چشمانشان را از دست داده اند ، ایده آل میباشد.
این ایمپلت در داخل کسه چشم قرار داده شده و با صفحات تیتانیومی به lateral orbital rim محکم میشود. در مرکز قسمت قدامی، محل تزریق وجود دارد که از طریق آن محلول سالین با سرنگ به داخل ایمپلنت تزریق شده و ایمپلنت را تا اندازه نهایی اش (حدود 5 سانتی متر مکعب) باد میکند. با تزریقهای مکرر و افزایش سایز ، ایمپلنت بر روی اربیت فشار وارد می آورد که سبب تحریک رشد استخوان میشود تا سمت آسیب دیده جمجمه نیز همسان با سمت سالم رشد نماید و از asymmetry صورت جلوگیری گردد. با این ایمپلنت دیگر نیازی به اعمال جراحی متعدد جهت جایگزینی ایمپلنتهای دارای سایز ثابت نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...