دوشنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۸۹

5 تکنولوژی چشمی نویدبخش - قسمت دوم

Orbital Tissue Expander ، گسترش دهنده بافت کاسه چشم



Orbital Tissue Expander (OTE) که توسط دکتر David Tse در میامی ابداع شده و توسط Innovia LLC تولید شده است، یکی از سه برنده جایزه Medical Design Excellence در سال 2010 در حوزه ایمپلنت و جایگزینی بافت بود. این وسیله از سیلیکون زیست سازگار ساخته شده و برای کودکان دچار anophthalmia و microphthalmia و یا آنانی که در اثر تروما یا عفونت یکی از چشمانشان را از دست داده اند ، ایده آل میباشد.
این ایمپلت در داخل کسه چشم قرار داده شده و با صفحات تیتانیومی به lateral orbital rim محکم میشود. در مرکز قسمت قدامی، محل تزریق وجود دارد که از طریق آن محلول سالین با سرنگ به داخل ایمپلنت تزریق شده و ایمپلنت را تا اندازه نهایی اش (حدود 5 سانتی متر مکعب) باد میکند. با تزریقهای مکرر و افزایش سایز ، ایمپلنت بر روی اربیت فشار وارد می آورد که سبب تحریک رشد استخوان میشود تا سمت آسیب دیده جمجمه نیز همسان با سمت سالم رشد نماید و از asymmetry صورت جلوگیری گردد. با این ایمپلنت دیگر نیازی به اعمال جراحی متعدد جهت جایگزینی ایمپلنتهای دارای سایز ثابت نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...