پنجشنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۹

باز هم در باره اصول مطب داری

این مطلب را هم در یکی از سایتهای پزشکی پیدا کردم  دیدم مناسب پست قبلی این وبلاگ است عین مطلب را با لینک ان در اینجا می آورم امیدوارم که مفید واقع گردد:
.حدود 15 سال قبل كه تازه فارغ التحصيل
شده بودم يكي از همكاران به من گفت تو از دانشگاه فارغ التحصيل شدي ولي
خيلي مانده تا از جامعه فارغ التحصيل شوي.گفتم يعني چي؟گفت مي
فهمي.پرسيدم كي؟گفت:خيلي زمان لازم است.امروز بعد از سالها به حرف آن
همكار رسيدم ولي متاسفانه او ديگردر قيد حيات نيست روحش شاد. شايد شما
هم برايتان اين سوال مطرح شد كه منظور او چه بود؟ به شما مي گويم او مي
خواست به من بفهماند كه طبابت ان چيزي نيست كه در دانشگاه به ما ياد مي
دهند در واقع اين نيست اگر كسي سواد و معلوماتش بيشتر باشد بيمار
بيشتري داشته باشد بلكه بايد اصول مطب داري را بلد باشي.اصول مطب داري
ديگر چه صيغه اي است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به شما
مي گويم البته نه حالا بلكه مدتها بعد موقعي كه كاملا اين دوره را با
معدل خوب گذراندم فعلا تازه در اين دوره ها ثبت نام كرده ام. فقط يكي
از چشمه هايي كه جديدا يادم داده اند اين است كه اگر در مورد تشخيص يك
بيماري يا تجويز دارو براي بيمار شك داشتم به هيچ عنوان به كتاب مراجعه
نكنم به جهنم كه بيمار ضرر ميكند كه حتي اين مسئله ممكن است به قيمت
جان بيمار تمام شود ولي كلاس ما نيايد پايين بيايد چرا كه در مملكت ما
بر عكس كشورهاي ديگر بيمار تصور خوبي از اين كار ما ندارد


هیچ نظری موجود نیست:

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...