دوشنبه، دی ۱۸، ۱۳۸۵

امکان تحصیل رایگان در یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان

تا پایان سال جاری (2007) مطالب تمام 1800 دوره آموزشی یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان در اینترنت در اختیار مردم جهان قرار خواهد گرفت.
به گزارش آسوشیتدپرس ، دانش پژوهان لازم نیست ثبت نام کنند و همه پذیرفته می شوند و هزینه ای هم نمی پردازند.
جنبش دوره های آزاد تحصیلی از سال 2002 در انستیتوی تکنولوژی ماساچوست (M.I.T) شروع شد و اینک به حدود 120 دانشگاه دیگر در سراسر جهان گسترش می یابد تا دانش در اختیار همه کسانی که به آموزش علاقه و به اینترنت دسترسی دارند ، قرار داده شود.
تاکنون پخش مطالب درسی دانشگاه ها در اینترنت باعث عدم ثبت نام دانشجویان در دانشگاه ها نشده بلکه بر عکس به نظر می رسد این کار باعث تحریک بیشتر دانشجویان به مراجعه به دانشگاه ها شده است.
«آن مارگولیس» مدیر اجرایی انتشار اینترنتی علم در «M.I.T» ، می گوید: ما اعتقاد راسخ داریم که آموزش با استفاده علنی و رایگان از دانش ، بیشتر پیشرفت خواهد کرد.
«M.I.T» از قدرت اینترنت استفاده می کند تا همه مطالب آموزشی را که در این دانشگاه ایجاد شده در اختیار همگان بگذارد.
خانم مارگولیس افزود: هر ماه به طور متوسط 1.4 میلیون بار به سایت «ام.آی.تی» (انستیتوی تکنولوژی ماساچوست) و سایت های همراه آن که مطالب را به زبان های دیگر ترجمه می کند ، مراجعه می شود.
وی گفت: این مراجعان از نقاطی مانند: عراق ، دارفور و حتی قطب جنوب هستند. ما مداوم از این افراد می شنویم که از استفاده از این مطالب زندگی خود را بهتر می کنند. آنان انگیزه های کافی برای استفاده از این مطالب دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...