دوشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۸۶

عليرغم تاسيس شعبات بين‌المللي 3 دانشگاه علوم پزشكي در مناطق آزاد؛
وزارت بهداشت فعاليت شعبات بين‌المللي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي را متوقف كرد



معاونت آموزشي و امور دانشجويي وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: با مخالفت شوراي گسترش وزارت بهداشت، ‌فعاليت شعبات بين‌المللي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور متوقف شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاونت آموزشي و امور دانشجويي اين وزارتخانه طي بخشنامه‌اي با تاكيد بر اصل عدالت محوري دولت نهم اعلام كرد: با توجه به اينكه معمولا در نوع پذيرش شعبه بين المللي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ضوابط و مقررات جاري آموزشي رعايت نشده و برنامه‌هاي اين شعبه‌ها در تداخل با برنامه‌هاي جاري دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مي‌باشد از ادامه فعاليت اين شعبه‌ها ممانعت به عمل آمد.

در اين اطلاعيه علاوه بر دلائل فوق به دلايلي همچون جلوگيري از شائبه پديده مدرك فروشي و ايجاد دوره‌هاي فاقد مجوز اشاره شده و مي‌افزايد: در حال حاضر ساز و كار اجرا شده در اين شعبه‌ها باعث برهم زدن چارچوب ضوابط و قوانين وزارت بهداشت در گسترش دانشگاه‌ها شده است.

گفتني است، اين اطلاعيه در حالي صادر مي‌شود كه پيش از اين دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي و شيراز براساس مجوز وزارت بهداشت در مناطق آزاد قشم و كيش شعبات بين‌المللي تاسيس و نسبت به پذيرش دانشجو نيز اقدام كرده بودند

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...