دوشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۷

آگاهي دادن به بيماران در استفاده از محافظ‌هاي چشمي و تغذيه

با آگاهي دادن به بيماران در استفاده از محافظ‌هاي چشمي و تغذيه مناسب، مي‌توان در پيشگيري و پيشرفت آب مرواريد وابسته به سن اقدام کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، محسن اخگري، اپتومتريست از دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در طرحي به بررسي تازه‌هاي آب مرواريد پيري پرداخته که در اين طرح آمده است: با توجه به اينکه از علل مهم کاهش ديد آب مرواريد وابسته به سن بوده و از عوامل مهم ايجاد آن اشعه ماوراي بنفش ناشي از نور خورشيد است.

بر اساس این گزارش، اين بيماري با استفاده از محافظ‌هاي مناسب قابل پيشگيري بوده و منابع علمي جديد نشان مي‌دهند که مصرف برخي از مواد غذايي و ويتامين‌ها نيز در پيشگيري وجلوگيري از پيشرفت اين نوع آب مرواريد نقش دارد.

بنابراین گزارش، با توجه به مشکلات بينايي ناشي از اين بيماري ‌و هزينه بالاي عمل جراحي آب مرواريد توجه بيشتر به اين بيماري ضروري به نظر مي‌رسد.

این گزارش حاکیست، آب مرواريد پيري يکي از مهمترين علت‌هاي کاهش ديد در افراد بزرگ‌سال و کم بينايي است که شکايت‌هاي بينايي مختلف مشکل کاهش ديد و خيرگي ايجاد مي‌کند و علاوه بر افزايش سن عوامل مختلف ديگري در بوجود آمدن آن نقش دارند که برخي از آنها قابل پيشگيري است.

براساس اين طرح، درمان ‌نهايي آب مرواريد پيري عمل جراحي است اما در بسياري از بيماران و به خصوص در مواردي که امکان عمل جراحي وجود ندارد مي‌توان با روش‌هاي مختلفي از جمله تغيير نمره عينک بيمار تجويز عدسي‌هاي فتوکروميک و با تجويز وسايل کمک بينايي اپتيکي و غيره اپتيکي مثل ميکرو سکوپ، عدسي‌هاي زرد‌رنگ به بهبود عملکرد‌ بينايي بيمار کمک کرد.

يافته‌هاي اين طرح نشان مي‌دهد با آگاهي دادن به بيماران در استفاده از محافظ‌هاي چشمي و تغذيه مناسب مي‌توان در پيشگيري و پيشرفت آب مرواريد وابسته به سن اقدام کرد اپتومتريست‌ها به عنوان مراقبان اوليه بينايي در تشخيص پيشگيري و درمان‌هاي غير جراحي اين بيماري نقش‌به سزايي دارند./ح

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...