شنبه، مهر ۰۴، ۱۳۸۸

سكته سبب كاهش ميدان ديد در افراد مي شود

سكته باعث تنگ شدن عروق بدن شده و شريانهاي چشمي را دچار كمبود اكسيژن مي كند كه
در نهايت منجر به كاهش ميدان ديد در افراد مي شود.


محسن حيراني اپتومتريست و كارشناس بينايي سنجی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: شوك و يا سكته يك فقدان ناگهاني در عملكردعصبيست كه ناشي از اختلال موضعي جريان خون مغز به دليل كمبود اكسيژن و يا خونريزي است.

وي ادامه داد: شريان چشمي كه دچار كمبود اكسيژن مي شود عوارضي را برروي بينايي داشته و باعث كاهش ميدان ديد، تاري ديد و در نهايت نابينايي مي شود.

وي گفت: شوك ايسكميك (كمبود اكسيژن 87 درصد كل شوكها را در بين افراد 45 تا 64 ساله تشكيل مي دهد كه 8 تا 12 درصد آنها در طول 30 روز منجر به مرگ مي شود.

حيراني تصريح كرد: زماني كه شوك بر مناطقي از مغز كه پردازش اطلاعات بينايي را برعهده دارد تاثير گذاشته، مي تواند منجر به غفلت بينايي، ناآگاهي از نيمه اي بدن و مشكل در تشخيص عمق و حركت شود كه در تعداد كمي از بيماران مشكلات بينايي ناشي از شوك ممكن با گذشت زمان به طور خود به خود بهبود يابد.

اين اپتومتريست يادآور شد: اپتومتريستها در تشخيص اين بيماري نقش بسزايي دارند چرا كه اين بيماري با تشخيص اوليه براي درمانهاي تخصصي به متخصصان معرفي مي گردند./ط

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...