سه‌شنبه، آبان ۲۹، ۱۳۸۶

رئیس جامعه اپتومتری خبر داد:
خروج صدای جامعه اپتومتری ایران از وزارت بهداشت


رئیس جامعه اپتومتری (بینایی سنجی) ایران، از اعتراض و تجمع دانشجویان اپتومتریست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به صدور مجوز تاسیس مراکز ساخت عینک طبی برای افراد تجربی، خبر داد.
افسانه هراتی زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: با توجه به اینکه صدای اعتراض جامعه اپتومتری ایران به گوش مسئولان امر نمی رسد، مجبور شدیم از مجموعه وزارت بهداشت خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه اپتومتریست های کشور از عملکرد وزیر بهداشت و نگاه مثبت ایشان به جامعه اپتومتری ایران، رضایت کامل دارند، افزود: خوشبختانه در دیدارهایی که با وزیر و معاون سلامت وزارت بهداشت داشته ایم، هر دو متفق القول بر این عقیده بوده اند که نمی بایست برای افراد تجربی پروانه تاسیس مرکز ساخت عینک طبی صادر شود.

رئیس جامعه اپتومتری ایران در عین حال به بی اعتنایی مدیرکل صدور پروانه های وزارت بهداشت در خصوص دستور صریح وزیر بهداشت، اشاره کرد و گفت: آنچه برای ما عجیب است اینکه چرا این مقام مسئول که قطعا اختیارات محدودتری نسبت به مقام بالاتر خود دارد، خلاف دستور عمل می کند و توجهی به خواسته قانونی اپتومتریست ها ندارد.

هراتی زاده با اشاره به نامه ای که در سال 84 به امضای دکتر لنکرانی رسیده است، افزود: در این نامه شخص وزیر صریح نوشته اند تمامی کسانی که مدرک دانشگاهی این رشته را ندارند، حق گرفتن پروانه تاسیس مرکز ساخت عینک طبی را ندارند.

وی با اعلام اینکه رشته اپتومتری فقط در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، زاهدان و مشهد تدریس می شود، اظهار داشت: هفته گذشته دانشگاههای شهید بهشتی و ایران، تجمعی داشتند و روز گذشته نیز دانشجویان زاهدان به این موضوع معترض شدند اما پاسخ روشن و قابل دفاعی دریافت نکرده ایم و همین مسئله ما را مجبور ساخت به رغم میل باطنی از خانواده وزارت بهداشت خارج شویم، چون حمایت نمی شویم.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...