یکشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۹

دکتر علی میرزا جانی گفت:اگر رشته اپتومتری از مقطع کارشناسی به مقطع دکترای حرفه ای ارتقاء یابد ، جایگاه انتخاب بالاتری در کنکور پیدا کرده و سطح علمی آن نیز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد

وی با بیان اینکه دانشجویان بینایی سنجی سالها است در مسیر احقاق حقوق علمی-حرفه ای و تحصیلی خود از وزارت بهداشت وقت خود را صرف کرده اند افزود: ساخت و ارائه عینک طبی بخشی از خدمات بینایی است که اپتومتریستها باید وظیفه اصلی آن را داشته باشند اما دخالتهای زیادی از سوی افراد تجربی موجب شده است قوانین و راهکارهای جدیدی اتخاذ شود که پیامدهای غیر علمی و تجربی ای را به دنبال خواهد داشت.
دکتر علی میرزا جانی با اشاره به اینکه در شرایطی که افراد تجربی بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت در گوشه و کنار شهر مشغول کار هستند افزود: دانشجویان رشته بینایی سنجی با دیدن چنین شرایطی نسبت به آینده خود بی اطمینان می شود و از مسیر علمی-تحقیقاتی و آموزشی خود دلسرد و دور می شوند.
وی گفت: در مواردی که کار ساخت و ارائه عینک طبی بر عهده افراد تجربی گذاشته می شود احتمال خطا و عواقب ناگوار پیرو آن افزایش می یابد.
میرزاجانی ادامه داد: دکترای حرفه ای این رشته در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، استرالیا، کانادا و... وجود دارد و رشته اپتومتری همانند رشته دندانپزشکی از استقلال ویژه ای برخوردار است.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...