یکشنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۴

لنزهاي تماسي جايگزين خوبي براي عينك هستند

يك كارشناس بينايي سنجي در مشهد در استفاده از لنزهاي تماسي با نظر متخصصان تاكيد كرد
يك كارشناس ارشد اپتومتري(بينايي سنجي) گفت: لنزهاي تماسي جايگزين خوبي براي عينك هستند، اما بايد با نظر چشم پزشك و يا متخصص اپتومتري، استفاده شوند.


حسين عليميرزايي روز پنجشنبه در حاشيه چهارمين همايش اپتومتري ايران در گفت گو با ايرنا افزود:فقط متخصصان مجاز هستند استفاده از اين لنزها را تجويز كنند.

وي گفت : متاسفانه در موارد زيادي مشاهده شده كه عده‌اي تنها از روي هوس و به منظور زيباي چشم،از لنز ديگران استفاده مي‌كنند و يا لنز خود را مبادله مي‌كنند.

عليميرزايي افزود: در سالنهاي آرايش نيز، مشابه اين موارد مشاهده مي‌شود كه اين عمل عوارض خطرناكي در پي خواهد داشت.

وي تصريح كرد: متخصصان با معاينه چشم بيمار يا افراد عادي،تشخيص مي‌دهند آيا او نياز به لنز تماسي دارد يا نه و همچنين نحوه چگونگي از آن را نيز، آموزش مي‌دهند تا در هنگام استفاده مشكلي براي فرد استفاده‌كننده ، بوجود نيايد.

عليميرزايي با تقسيم بندي لنزها به دو نوع نرم و سخت، گفت : لنزهاي نرم براحتي شكل چشم را بخود مي‌گيرند، شخص وجود آن را حس نمي‌كند و بيشتر مصارف زيباي دارد.

وي تصريح كرد:اما لنزهاي سخت بيشتر مصارف پزشكي دارد و در درمان بيماري آستيگمات مورد استفاده قرار مي‌گيرد و غالبا در روزهاي نخست،شخص وجود آن را بر روي چشم خود احساس مي‌كند.

چهارمين همايش اپتومتري (بينايي سنجي) ايران با شركت ‪ ۵۰۰‬اپتومتريست از سراسر كشور از امروز به مدت دو روز در مشهد آغاز شد

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...