یکشنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۴

همايش اپتومتريستهاي كشور در مشهد برگزار شد

چهارمين همايش اپتومتري (بينايي سنجي) ايران با شركت ‪ ۵۰۰‬اپتومتريست از سراسر كشور روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

طي اين همايش دو روزه به همت انجمن اپتومتري خراسان، همكاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد و انجمن علمي اپتومتري ايران تازه‌ترين يافته‌هاي علم بينايي‌سنجي ارايه مي‌شود.

دبيركل انجمن اپتومتري خراسان گفت: در تمام دنيا علم اپتومتري مراقبت اوليه بينايي و چشم شناخته شده است.

محمود اثني‌اعشري هدف از برگزاري چهارمين همايش اپتومتري در خراسان را ارتقا سطح علمي اپتومتريستها و معرفي بيشتر اين رشته و خدمات آن به مردم عنوان كرد.

وي تعيين نمره چشم، تجويز عينك، تجويز لنزهاي تماسي، درمان غيرجراحي انحرافات چشمي، تنبلي چشم و تشخيص بيماريهاي چشمي از جمله آب مرواريد و بررسي علل سردردها را از جمله خدمات علم اپتومتري ذكر كرد.

او افزود: طي اين همايش از ‪ ۵۰‬مقاله رسيده ‪ ۲۰‬مقاله به صورت سخنراني و ‪ ۱۰‬مقاله به صورت پوستر ارايه مي‌شود.

وي گفت: آخرين يافته‌هاي علمي در خصوص لنزهاي تماسي، ساخت عينك طبي و درمان تنبلي چشم از جمله موضوعات مورد بحث همايش است.

او برگزاري كارگاه آموزشي با موضوع لنزهاي تماسي و همچنين ميزگرد علمي تخصصي در خصوص اپتومتري را از ديگر برنامه‌هاي اين همايش ذكر كرد.

به گفته دبيركل انجمن اپتومتري خراسان هم‌اكنون حدود ‪ ۱۲۰۰‬اپتومتريست (بينايي سنج) در سراسر كشور فعال هستتند.

وي با اشاره به چالشهاي پيش روي اين رشته افزود: به رغم اختصاص پروانه‌هاي ساخت و ارازه عينك طبي به وزارت بهداشت بر اساس راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري، همچنان شاهد برخوردهاي غيرقانوني با اين موضوع هستيم.

او گفت: هم‌اكنون صدور پروانه مربوطه براي افراد فاقد صلاحيت ادامه دارد و حتي دربرخي از نقاط كشور همكاران از اين جانب مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

وي ناشناخته بودن رشته اپتومتري در سطح جامعه را از ديگر مشكلات دانست و افزود: با تلاشها و فعاليتهاي انجام شده سعي در شناساندن هرچه بيشتر خدمات اين رشته به مردم هستيم.

درحاشيه چهارمين همايش اپتومتري، نمايشگاه تجهيزات چشم‌پزشكي و اپتومتري درقالب ‪ ۲۰‬غرفه و با شركت نمايندگان شركتهاي خارجي از جمله كشورهاي آلمان و ژاپن داير است

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...