چهارشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۸

عینک آفتابی مناسب برای کودکان


ممکن است بچه ها به اندازه ی بزرگسالان به فکر جنبه های زیبایی عینک های آفتابی نباشند، ولی از آنجایی که بچه ها مدت بیشتری نسبت به بزرگسالان در محیط خارج از خانه به سر میبرند و در معرض نور مستقیم آفتاب هستند، حفاظت در مقابل نور UV از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حقیقت بسیاری از متخصصین علوم بینایی بر این باورند که در سنین زیر 18سال چشمان ما در 80% مواقع در معرض اشعه UV قرار دارد که ممکن است منجر به کاتاراکت و سایر مشکلات چشمی شود و باید در کودکان از عینکهای خوب استفاده شود.

کمپانی های سازنده ی عینک های آفتابی برای اینکه عینک برای کودک جذاب باشد از اَشکال بیضی،گرد،مستطیلی و سایر اَشکال هندسی با رنگهای روشن و تصنعی از قبیل سبز، آبی ، لاک پشتی و مشکی استفاده می کنند. فرم های فلزی خیلی عمومیت دارند و فرم های ورزشی برای بچه ها مثل فرم های Wrapround(فرمهایی که دور سر از جلو به کناره ها انحنا دارند که محافظ خوبی در مقابل نور خورشید هستند) نیز موجودند.بهترین مکان برای تهیه ی عینک های آفتابی
، مراکز تخصصی ارائه عینک های آفتابی است . در هنگام انتخاب و فیتینگ عینک آفتابی کودکتان ، اپتومتریست باید فواید استفاده از عینک های آفتابی و چگونگی مراقبت از آن را برایتان شرح دهد و اغلب یک دستمال مخصوص، محلول تمیزکننده و جعبه ی محافظ را نیز به شما می دهد. بندهای عینک که اغلب Retainer نام دارند نیز یک پیشنهاد خوب هستند که به دسته عینک متصل میشوند تا زمانی که عینک از روی چشم افتاد از گردن آویزان شود و نشکند. فاکتور مهم به یاد داشتن این مطلب است که با وجود اینکه لنزهای عینک های افتابی بر طبق استانداردهای FDA ضدضربه هستند ولی نشکن و ضدخردشدن نیستند. بسیاری از والدین لنزهای پلی کربنات را برای کودکشان ترجیح می دهند زیرا قوی، بادوام و ضدضربه هستند.

انواع و اقسام مختلفی از مواد و فرم ها برای کودکان با فعالیت زیاد و نیز برای کودکان ورزشکار و مخصوص عینک های آفتابی کودکان وجود دارند..

هیچ نظری موجود نیست:

تعمیم ندهیم

"مهمترین تفاوت مشاهدات پژوهشی نسبت به مشاهدات بالینی در این است که یافته های پژوهشی براساس مجموعه ای از بیماران متنوع است.اما مشاهدات ب...