شنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۸۸

داستان جذب هیئت علمی بینایی سنجی در دانشگاه ایران(3)

قسمت چهارم :شروع ابهامات در فراخوان جذب هیئت علمی (3)

...عدم اعلام نیاز به نیرو در زاهدان با توجه به جذب 2 نیروی کارشناس ارشد توسط زاهدان در سال قبل قابل توجیه بود. دانشگاه شهید بهشتی نیز تقاضای دکترای تخصصی داشت اما ایران نیروی فوق لیسانس می خواست.عد ه ای فراخوان را قانونی و در راستای عدالت محوری وزارت بهداشت و در جهت استفاده از نیروهای ارشد در دانشگاهها می دانستند .عده ای نیز عقیده داشتند که داستان به نحو دیگری است و دراصطلاح روال معکوس است .

به دلیل تصمیم وزارت بهداشت از شهریور 87 مبنی بر اعلام عمومی تمام فراخوانها این مسئله باید انجام می شده است به عبارتی فرد ی که قرار به پذیرش او شده است از قبل از فراخوان توسط گروه مشخص بوده است و فراخوان تنها به دلیل قانون جدید وزارت خانه غیر قابل اجتناب بوده و باید اعلام می شده است تا روال قانونی طی شده واشکال قانونی نداشته باشد .یعنی به جای وارد شدن فرد نامشخص از مسیر فراخوان که منجر به پذیرش فردی از میان شرکت کنندگان پس از بررسی مدارک آنها و بررسی صلاحیت علمی آنها شود به جذب فرد مشخصی که مد نظر گروه بوده است و برای طی روال قانونی وارد فراخوان می شود.تبدیل شده است.بنا براین شرکت در فراخوان برای سایرافراد شرکت کننده بی فایده است..البته اینها فقط گمانه زنی هایی بوده است که احتمال وقوع آنها می رفته است و می توانسته صحت نداشته باشد.اما این ابهامات پس از یک صبحت که توسط یکی از اعضاء گروه اپتومتری ایران شد رنگ تازه ای به خود گرفت .ایشان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه شما از این فراخوان اطلاع دارید. . اینگونه پاسخ داد:

"...گروه پس از یک جلسه به دلیل اینکه کادر خانم در میان اعضاء گروه وجود ندارد تصمیم گرفته بود که یک نفر خانم راجذب نماید و این مسئله را به دانشگاه منعکس نموده است اما در این میان اشتباهی صورت گرفته و معاونت آموزشی دانشگاه اقدام به تغییر جنسیت فرد پذیرفته شده از خانم به آقا کرده بوده و در فراخوان اعلام شده است ...گروه تصمیم داشته یک نفر خانم راجذب نماید...!"

این صبحتها به طور آشکار با فراخوان اعلام شده توسط وزارت بهداشت در تناقض آشکار بود. از طرفی این ابهام وجود داشت که آیا واقعا گروه تمایل به جذب نیروی خانم داردو یا این صحبت ها جهت متقاعد کردن شرکت کنندگان قانونی جهت عدم شرکت در فراخوان بوده است ؟این مسائل به شدت بر ابهامات موجود افزود و برای هر فردی این سوالات مطرح می شد:

اولا :اگر ملاک واقعی در پذیرش فرد مورد نظر فردی باشد که دارای کارنامه علمی بهتری باشد تعیین خانم و یا آقا بر اساس چه مصالحی توسط گروه دانشگاه ایران مطرح شده است؟آیا آقا و یا خانم بودن موجب برتری علمی می گردد؟!

ثانیا :آیا این نظرات شائبه جذب فرد مشخصی را بدون در نظر گرفتن سایر شرکت کنندگان مطرح نمیکند؟

ثالثا :در حال حاضر که فراخوان توسط وزارت بهداشت اعلام شده و ردیف قانونی آن توسط دانشگاه گرفته شده است و افراد واجد شرایط مدارک خود را ارسال و در فراخوان شرکت کرده اند چرا و بنا بر چه دلایلی گروه اصرار بر پذیرش خارج از چهار چوب فراخوان وزارتخانه دارد ؟و نمی خواهد ردیف مورد نظر را جذب نماید ؟آیا این ردیف قرار است برای فرد خاصی که بنا بر دلایلی چون جنسیت متفاوت با جنسیت اعلام شده در فراخوان باید برای اعلام دوباره با جنسیت مورد نظر گروه حفظ شود؟ و یا اینکه مشکل آقا و یا خانم بودن مطرح نیست و فرد مورد نظر گروه به دلیل دانشجو بودن شرایط شرکت در فراخوان را نداشته و گروه باید منتظر فار غ التحصیلی ایشان باشد؟! در حقیقت گروه تصور نمیکرده است که اعلام نیاز آنها به این ترتیب و بدون اطلاع گروه انجام شود.و گروه در شرایطی نامناسب تحت فشار قرار گیرد؟

مسلما هر انسان بی طرف و عادلی این مسائل را با توجه به جریانات ایجاد شده دور از ذهن نمی داند و حداقل به عنوان یک احتمال در ذهن خود مرور می کند. هدف از بیان این موارد تنها بررسی شواهد موجود است .

مهلت ارسال مدارک که پایان مهر ماه 87 بود به اتمام رسید .و 2 نفر آقایی که در ایران در آن محدوده زمانی دارای مدرک فوق لیسانس اپتومتری بودند مدارکشان را کامل و قانونی ارسال کرده بودند.یک ملاقات غیر رسمی توسط یکی ازدو فرد ارسال کننده مدارک درحاشیه یکی ازهمایش ها با یکی ازاعضاء گروه آموزشی ایران به طور اتفاقی انجام شد. ایشان پس از دقایقی صحبت با ناراحتی کنار من نشست و گفت :هیچ کسی (از افراد شرکت کننده در فراخوان )را نمی خواهند!شخص دیگری مد نظر آنهاست!...ذکر این صحبت به معنای قضاوت بلا تصور نیست و تنها نقل قولی از آنچه شنیده شد است........قضاوت را به خود شما واگذار می کنیم .....ادامه دارد

قسمت پنجم:از بهمن تا اسفند داستان وارد مرحله جدیدی می شود.


توضیحات

جنسیت

تعداد ظرفیت

مقطع تحصیلی

رشته آموزشی مورد نیاز

دانشگاه

-

زن- مرد

1

phd

فیزیک پزشکی

ایران

-

زن- مرد

1

phd

اقتصاد بهداشت

-

زن

1

phd

نوروساینس شناختی

-

مرد

1

ms

كاردرماني

-

مرد

1

ms

بينايي سنجي

-

زن

1

phd

بهداشت باروری

-

مرد

2

دکترای تخصصی

طب اورژانس

فلوشیپ کودک و نوجوان

زن

1

فوق تخصص

روانپزشکی اطفال

-

زن- مرد

2

دکترای تخصصی

رادیولوژی

-

مرد

1

دکترای تخصصی

نورولوژی


هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...