یکشنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۳۸۸

دبير دوازدهمين كنگره اپتومتري ايران: اپتومتريست‌ها مراقبان اوليه بينايي هستند


دبير دوازدهمين كنگره اپتومتري ايران گفت: اپتومتريست‌ها به عنوان مراقبان اوليه بينايي، مسئوليت حفظ بهداشت چشم، محافظت از چشم در مقابل آسيب‌ها تشخيص بيماري‌هاي چشم و درمان اختلالات انكساري را به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي انجمن علمي اپتومتري ايران، محمد‌رضا زرين اظهار‌ داشت: بر اساس آمار، 85 درصد مراجعه كنندگان پيرامون مشكلات و مسايل چشم نيازمند خدمات اپتومتري هستند و تنها 15 درصد آنان مي‌بايست جهت درمان بيماري‌هاي چشم و يا جراحي به مراكز تخصصي ارجاع داده شوند.
وي گفت: مهمترين خدمات اپتومتري در حوزه بينايي شامل اصلاح عيوب انكساري به وسيله عينك و لنز، ساخت و ارايه عينك با موازين علمي و استاندارد، درمان اختلالات ديد دو چشمي، درمان غيرجراحي انحرافات چشمي، درمان اختلالات تطابقي، مشاوره بهداشت چشم و تشخيص بيماري‌هاي چشم مانند كاتاراكت و گلوكوم است.
زرين در ادامه با اشاره به برگزاري دوازدهمين كنگره سراسري اپتومتري ايران در تاريخ 29 و 27 مرداد كه در مركز همايش‌هاي رازي برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين كنگره توسط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و با همكاري انجمن علمي اپتومتري ايران و جامعه اپتومتري ايران برگزار شده و هدف از برگزاري آن ارتقاء دانش كلينيكي و مهارت‌هاي حرفه‌اي اپتومتريست‌ها و ارزيابي و افزايش دانش حقوقي و اجتماعي آنها در كنار طرح مباحثي چون اخلاق پزشكي و حرفه‌اي، ارتباط اپتومتري و اقتصاد سلامت و همچنين اپتومتري و طب كار خواهد بود

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...