پنجشنبه، بهمن ۲۲، ۱۳۸۳

علامت وجود مشکل در بخش دیسپنسینگ

کاهش تعداد مراجعین و در نتیجه کاهش میزان فروش علامت وجود مشکل در بخش دیسپنسینگ یک مرکز اپتومتری می باشد اشتباهات رایج عبارتند از خرید تعداد زیادی فریم ،خرید بدون برنامه ریزی و کار با تعداد زیادی از فروشندگان فریم
انتخاب و خرید خوب نیازمند داشتن معیارهایی مبتنی بر واقعیت (برای مثال توزیع جمعیتی بیماران و داشتن اطلاعاتی در باره روند بازار )می باشد تا بتواند بر انتخاب نوع و مدل فریم و همچنین قیمت مناسب آن تاثیر گذار باشد کار با تعداد محدودی از فروشندگان عمده فریم می تواند به شما در کسب میزان تخفیف دلخواه کمک نماید در حالیکه در میزان دسترسی شما به مدلهای مختلف نیز محدودیتی ایجاد نکند
اشتباهات رایج در بخش dispesing :
1- خرید تعداد زیادی فریم (مقدار زیادی از پول شما بصورت جنس فروخته نشده در گیر باقی می ماند )
2- خرید از تعداد زیادی از فروشندگان فریم باعث از دست دادن فرصت مذاکره و چانه زنی می شود
3- قبول شرایط فروشندگان بدون چانه زنی
4- استفاده از نظرات شخصی بعنوان معیار خرید
5- تلاش برای داشتن فریمهایی از هر نوع قیمیت کم ، متوسط و زیاد ( عدم استفاده از یک یا چند مارک خاص)
6- بی تفاوت بودن نسبت به میزان فروش فریم (اجازه بی حدوحصر و بدون راهنمایی به بیماران برای زیرو رو کردن فریم ها)

عادات خوب در رابطه با dispensing :
1- در بیشتر موارد عرضه ششصد عدد فریم کافیست
2-فقط از تعداد محدودی از فروشندگان فریم خرید کنید
3- برای هر سری خاص از محصولات عرضه شده تخفیف جداگانه ای در نظر بگیرید برای همه محصولات به یک میزان تخفیف قائل نشوید
4- معیار خرید خود را بر اساس توزیع جمعیتی ، روند بازار و نوع کاری که ارائه می دهید تنظیم نمایید
5- بر روی دامنه قیمت هایی فوکوس کنید که متناسب با نوع کار شما باشد
6- همواره بخاطر داشته باشید تا از همه انواع فریم موجود در فریمری خود بفروشید هرگز بر روی فروش یک نوع یا مارک خاص تمرکز نکنید

هیچ نظری موجود نیست:

برگزاری کنگره ۲۶ اپتومتری ایران

بیست وششمین‌کنگره اپتومتری ایران از هفدهم تا نوزدهم مردادماه در هتل المپیک برگزار شد