دوشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۸۴

دو محقق ايراني روش جديدي براي درمان بيماري آب سياه چشم ابداع كردند

دو پزشك و محقق ايراني روش جديدي با استفاده از فناوري نانوتكنولوژي براي درمان بيماري آب سياه چشم، شناسايي و ابداع كردند.

اين روش كه نانواسپرينگ(‪Nano Spring)‬نام دارد، توسط دكتر عليرضا غفاريه جراح و متخصص چشم پزشكي و پژوهشگر پژوهشگاه پليمر وپتروشيمي ايران و دكتر عبدالعلي ابراهيمي استاديار آسيب شناسي، مطرح شده است.

دكتر عليرضاغفاريه متخصص و جراح چشم‌پزشكي، روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: در اين روش، با استفاده از فناوري نانو، به جاي تخريب شبكه ترابكولار با كمك فنرهاي نانو، اين شبكه از داخل گشاد مي‌شود و اين روش مشابه روش ‪ Stent‬است كه براي رفع تنگي عروق قلبي استفاده مي‌شود.

وي افزود: روش‌هاي طبي و جراحي مختلفي براي درمان بيماري خطرناك و كور كننده "آب سياه" وجود دارد و اكنون روشهاي جراحي بيشتر بر تخريب بافتي و ايجاد سوراخ در شبكه خروجي به كمك ليزر و جراحي متمركز است.

دكتر غفاريه اظهارداشت: بيش از دوميليون نفر در جهان به بيماري آب سياه يا "گلوكوم" مبتلا هستند و اين بيماري جزو علل شايع نابينايي در دنيا به شمار مي‌رود كه بيش از ‪ ۸۵‬درصد از بيماران آب سياه‌مزمن، عمل با زاويه باز انجام مي‌دهند.

اين متخصص چشم پزشكي افزود: مشكل‌اصلي آب سياه، كاهش خروج مايع زلاليه به دليل افزايش مقاومت در شبكه ترابكولار و كانال اشلم است كه منجر به افزايش فشار داخلي چشم و در صورت درمان نشدن، باعث صدمه به عصب بينايي و كوري مي گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...