پنجشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۸۸

پروژه تالیف کتاب " اپتومتری در جهان "

یکی از نکاتی که میتواند بعنوان مدرک در اثبات توانایی های اپتومتریستها مورد استناد قرار گیرد ، وضعیت اپتومتری در سایر کشورها میباشد وتکیه بر این موضوع همواره در مشکلاتی که برای اپتومتری ایران پیش آمده ، کمک کننده بوده است . اما متاسفانه تا کنون بانک اطلاعاتی جامعی در این خصوص جمع آوری نشده و اگر هم شده به دلیل عدم کلاسه بندی و نگهداری از بین رفته و دیگر در دسترس نمیباشد .

پروژه تالیف کتاب " اپتومتری در جهان " یک پروژه گروهی است که نهادهایی چون انجمن علمی و انجمن صنفی از آن حمایت میکنند . هماهنگی امور اجرایی پروژه برعهده بنده میباشد . این پروژه تا کنون 3 درصد پیشرفت داشته و قسمت مربوط به کشور استرالیا آماده میباشد . همکاران میتوانند از سایت پروژه به آدرس owb.cheshmafzar.com بازدید نموده و آنرا دانلود نموده و مطالب جالب زیر را در آن بخوانند :
  • فراز و نشیبهای تاریخ اپتومتری در استرالیا ( چگونگی تبدیل شدن اپتیشنها به اپتومتریست ، مشکلات ایجاد شده توسط چشم پزشکان ، مشکلات با دولت و بیمه و ... )
  • شرح وظایف اپتومتریستها در استرالیا
  • در استرالیا اپتومتریستها مجاز به تجویز کدام داروها هستند
  • دانشگاهها و انجمنهای اپتومتری در استرالیا
  • مقاطع تحصیلی و دکترای حرفه ای اپتومتری در استرالیا
  • واحدهای درسی اپتومتری در استرالیا

قطعا این پروژه در صورت تکمیل بانک اطلاعاتی بسیار مفیدی خواهد شد ولی این موضوع منوط به همکاری دوستان است . لذا همکاران میتوانند جهت پذیرش قسمتی از این پروژه وپیوستن به مولفان این کتاب با بنده تماس بگیرند .
09179103420

BehruzMaleki@Gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...