دوشنبه، دی ۳۰، ۱۳۸۷

یک سئوال از آقای وزیر بهداشت

علم اپتومتری یا بینایی سنجی در تمام جهان و به تبعه آن در کشور ما ایران اسلامی در حال پیشرفت و ترقی است و همچنین مطابق با علم روز دنیا در حال ارائه خدمات بیشائبه به تمام مردم شریف ایران در جایجای وطنمان می باشد .

و میلیون ها انسان از خدمات ارزنده اپتومتری بهره می برند مخصوصاً در کشور ایران طیف وسیع ایی از اقشار کم درآمد را پوشش می دهد که توان پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب و ویزیت مطب چشم پزشکی را ندارند و همچنین در مناطق محروم که هیچ مطب چشم پزشکی وجود ندارد اپتومتری حضوری فعال و پرباری دارد که نمونه عینی آن طرح پیشگری از تنبلی چشم می باشد که در دور افتاده ترین نقطه کشور هرساله اجرا می شود .

حال از آقای وزیر محترم بهداشت و درمان سئوال می شود با بخشنامه جدید وزارت متبوع شان کدام اهداف پیگیری می شود .

١- با محدود کردن غیرقانونی شرح وظایف اپتومتری جلوی پیشرفت علمی این رشته گرفته می شود و دیگر نیازی به علم آموزی نیست که این خود مغایر با فرایشات مقام معظم رهبری در طرح چشم انداز ٢٠ ساله کشور است .

٢- وزارت بهداشت با بخشنامه جدید بر خلاف دولت عدالت محور گام برداشته زیرا کدام عدالت می گوید بعداز اخذ مدرک دانشنامه اپتومتری که با مشقات فراوان (از قبیل قبولی در کنکور مخصوصاً رشته اپتومتری که رتبه بالایی نیاز دارد و پشت سر گذاشتن دوره پرمشقت دانشجویی که با امیدواری زیادی برای آینده همراه است و صرف هزینه های زیاد دولتی و شخصی .....) بایستی در جرگه عینک سازان تجربی که سطح سواد اکثرشان پایین می باشد قرار گرفته شود . .. ادامه مطلب

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...