شنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۲

ليزيك براي كودكان : تاريخچه اي از يك پسربچه 2 ساله

اطلاعات مربوط به جوانترين بيمار امريكايي در تاريخ اصلاح ديد توسط ليزيك در روز شنبه 14 آوريل در گردهمايي ساليانه جامعه جراحان امريكايي كاتاراكت و رفركشن ( ASCRS ) ارائه گرديد.
دكترJonathan M. Davidorf سرپرست پزشكي گروه چشم Davidorf در West Hills كاليفرنيا و استاديار بالينی در مؤسسه چشم UCLA's Jules Stein توضيحاتی را در مورد يك پسر بچه 2 ساله داراي آمبليوپي شديد بيان نمود.
دكتر Davidorf اين كودك را بعنوان بخشی از برنامه در حال اجرای تعيين ميزان صحت و کارايی ليزيك براي كودكان داراي اختلالات بينايي خاص درمان نموده است.
هيچكدام از روش هاي معمول درمان آمبليوپي از جمله بستن چشم سالم و ريختن قطره آتروپين در چشم غالب براي اين كودك نتيجه بخش نبودند و او قادر به تحمل عينك و كنتاكت لنز نبود.
به دنبال جراحي ، ديد چشم آمبليوپ به طرز شگفت آوري بهبود پيدا كرده و از 200/20 (نابينايی قانوني) به بهتر از 40/20 رسيد.
دكتر Davidorf اولين جراح امريكايي بود كه در مورد ليزيك در كودكان مطالبی را در يك مجله پزشكي معتبر گزارش نمود. نتايج اقدامات او در مورد يك دختر نوجوان در شماره نوامبر 2000 مجله جراحي كاتاراكت و عيوب انكساري چاپ شد ، همچنين در همين مجله بود که او دستورالعمل هايي را براي تعيين كودكان مناسب براي انجام اين جراحي(ليزيک) ارائه داد. او كودكان 8 سال و كوچكتر از آن را كه داراي آمبلوپي ناشي از ميوپي بالا ، هيپروپي بالا و يا آستيگماتيسم بالا هستند و با روش هاي معمول درمان آمبلوپي به نتيجه نرسيده اند را به عنوان موارد Obligatory (الزامي) توصيف کرده است
ترجمه غزال مهربانپور

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...