دوشنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۶

افزايش التهاب هاي چشمي از عوارض شايع استفاده از ژل هاي غير استاندارد است

هم اكنون با توجه به تفاوت پنج تا 50 درصدي قيمت تزريق ژل هاي بوتوكس استاندارد تا غير استاندارد در اطراف چشم(براي بالا بردن ابرو و يا ازبين بردن پف چشم) ابتلا به التهاب هاي ناشي از استفاده از اين روش بسيار شايع شده، از اين رو افزايش التهاب هاي چشمي از عوارض شايع استفاده از اين ژل هاي غير استاندارد است.


دكتر شهرياري، متخصص چشم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هم اكنون عارضه التهاب چشم در اثر تزريق ماده بوتوكس در اطراف اين ناحيه كه براي بالا بردن ابرو يا از بين رفتن چشم استفاده مي شود، بسيار شايع شده است چرا كه امروزه شاهد تفاوت قيمت ناچيز اين ژل هاي استاندارد با ژل هاي غير استانداردهاي موجود در بازار هستيم كه به وسيله افراد خريداري شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي استفاده از ژل هاي استاندارد بوتوكس براي چشم، تزريق اين ماده به وسيله افراد مجرب و تخصص ديده در اين نواحي را از اصولي دانست كه بايد به وسيله متقاضي اين عمل و پزشك متخصص صورت بگيرد زيرا چشم ناحيه حساسي بوده و ممكن است در اثر غفلتي، عمل با موفقيت صورت نپذيرد.

شهرياري افزايش التهاب هاي دور چشمي را از عوارض شايع استفاده از ژل هاي نامرغوب و غير استاندارد بر شمرد و تصريح كرد: اگرچه بروز التهاب يكي از علائم شايع انجام اين عمل است اما افزايش اين نوع التهاب ها و وجود خطرات ديگر چشمي از عوارض استفاده از ژل هاي نامرغوب است از اين رو به تمامي متقاضيان توصيه مي شود كه در هنگام خريد از مراكز استاندارد اين ژل ها را خريداري كرده و به يك پزشك متخصص و مجرب براي تزريق آن مراجعه كنند.

همچنين وی در مورد اثر سوء سيگار بر چشم گفت: هم اكنون اثر سوء سيگار در بيماري هاي وابسته به چشم ثابت شده است، سيگار باعث ايجاد چين و چروك بيشتر در اين ناحيه كه به نوعي درمان ناپذير است، مي شود.

اين متخصص چشم خاطرنشان کرد: افرادي كه به نوعي جراحي چشم داشته و يا عمل تزريق بوتوكس را انجام داده اند بايد از استعمال سيگار اجتناب كنند زيرا كشيدن سيگار ترميم زخم را به عقب انداخته و به نوعي باعث ترميم نيافتن زخم و از بين رفتن پوست اطراف چشم شده و شانس ابتلا به عوارض ديگر چشمي را افزايش مي دهند./نی

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...