پنجشنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۷

آدمی به امید زنده است

میدانیم که امروز اپتومتری ایران روزهای پر التهابی را میگذراند و همه ما وظیفه داریم در این روز مبادا به کمک رشته خود بشتابیم ولی گاهی این مبارزه ما را از توجه به مسائل بدیهی باز میدارد و گاهی شرایط ما را از همه چیز نا امید میکند . بد نیست بعضی وقتها دکمه pause را بزنیم ، لحظه ای به خود استراحت بدهیم ، اهداف خود را مرور کنیم وسپس با انرژی و انگیزه دوباره فعالیت را آغاز کنیم . مطلب زیر قسمتی از ایمیلی است که چند روز پیش از استاد عزیزم جناب آقای صفوتی - که اکنون در استرالیا مشغول گذراندن دوره دکتری هستند - دریافت کردم . برای من بسیار جالب و مفید بود .امیدوارم برای شما هم اینگونه باشد :
" ... در مورد شلم و شوربا و مربا و اينطور چيزها هم بگم که مبارزه برای مستقل ماندن رشته اپتومتری لازمه ولی من تازه فهميدم که فرق بين مبارزه همراه با ترس و مبارزه بدون ترس چيست. آن موقعها که خودم مطب داشتم با هر تغيير قانون کلی خودم و خانمم خون به دل می شديم. حالا می دونم که زياد قابل توجيه نبوده. اين مزاحمتهای عينکسازها و امثالهم هميشه بوده و هست ولی اپتومتری هم هست و خواهد بود. اگر سفری در پيش داری و انگيزه ات دوری از شلم شوربا است، عزيز جان راحتت کنم: همه جا شلم شوربا دارند، مزه اش يک کم فرق دارد و مقدارش ولی در نهايت اين من و تويیم که بايد شوربا را بخوريم و هضمش کنيم. می خواهم بگويم موضوع در نهايت شوربا نيست، قوت معده من و تو است ... "

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...