سه‌شنبه، مرداد ۲۷، ۱۳۸۸

با اشاره به پيشينه قوي بينايي سنجي در ايران عضو هيات مديره سازمان نظام پزشكي:دكتراي حرفه‌اي بينايي سنجي در كشور راه‌اندازي شود

عضو هيات مديره سازمان نظام پزشكي با اشاره به پيشينه قوي بينايي سنجي در ايران، خواستار راه‌اندازي دكتراي حرفه‌اي اين رشته در كشور شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر ابراهيمي در دوازدهمين كنگره اپتومتري ايران، با اشاره به مصوبه وزارت بهداشت در رابطه با كاهش شرح وظايف كاري جامعه اپتومتري در سال گذشته، گفت: خوشبختانه در سال جاري اين مصوبه به روند گذشته بازگشت، اما درعين حال امتيازي به عينك سازان داده شد كه آنها نيز مي‌توانند فعاليت داشته باشند.

وي، وزارت بهداشت را متولي سلامت جامعه عنوان كرد و گفت: در صورتي كه هر وزارتخانه ديگري از جمله وزارت علوم به شكلي قصد ورود به اين حوزه را دارد، بايد از مجاري قانوني آن يعني وزارت بهداشت، وارد اين حوزه شده و مدارك آنها بايد در وزارت بهداشت و درمان تاييد شود. اين امر در مورد عينك‌سازان هم صادق است.

دكتر ابراهيمي با اشاره به قدمت 36 ساله رشته اپتومتري در كشور گفت: اپتومتري عليرغم سابقه طولاني در كشور هنوز از جايگاه لازم برخوردار نيست. لازم است زمينه‌هاي ارتقا اين رشته هر چه زودتر فراهم شود.

وي با اشاره به تصويب دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي در ارديبهشت ماه سال جاري، ادامه داد: اگر اعتقاد بر اين است كه ارتقا سلامت جامعه بدون ارتقا سطح علمي دانش آموختگان فراهم نمي‌شود، بايد فرصت ارتقا رشته به اپتومتريست‌ها داده شود؛ چرا كه بيش از دو سال از دوره ليسانس صرف علوم پايه مي‌شود و در اين مقطع فرصت چنداني براي دوره‌هاي تخصصي نيست. بنابراين لازم است با توجه به پيشينه قوي بينايي سنجي در ايران، دكتراي حرفه‌اي اين رشته در كشور راه‌اندازي شود.

عضو هيات مديره سازمان نظام پزشكي در پايان گفت: حضور انجمن‌هاي علمي زير نظر وزارت بهداشت، پتانسيلي براي انجمن‌هاي علمي محسوب مي‌شود. بنابراين زماني كه انجمني زير نظر وزارت بهداشت راه‌اندازي شود، انجمن صنفي آن كه تحت نظر وزارت كشور است بايد تعطيل شود

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...