جمعه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۳

حركت ژورناليستي آقاي دكتر جعفرزاده پور از دوستان و همكاران قديممان كه متعهدانه و پيگيرانه به درج مطالب در روزنامه هاي همشهري و شرق همت گمارده اند جاي تقدير داشته و حمايت همه جانبه جامعه اپتومتري را مي طلبد كه انشاا… از باب آن دريغي نيست.
اما خواندن جوابيه صنف انحصارگراي تجربي در روزنامه شرق مورخ 2/2/83علاوه بر توهين اميز بودن ان نسبت به جامعه اپتومتري چكيده تمامي ادعاهاي تهي افرادي است كه بدور از تناسبات علمي مدرن و صرفا با تمسك به استدلالهاي بي پايه و اساس نظام نوين علمي پويا در سراسر دنيا را به زير سوال برده اند و پي گير ثبت رشته تحصيلي و تقاضاي مدارج عالي براي رشته ايي بنام عينكسازي هستند كه بسيار پيش از اينان سنگ بناي ان با بنيان اپتومتري بنا نهاده شده است و اصولا با كدامين منطق عمل تجويز؛ درماني؛ محسوب مي شود اما مورد تجويز شده غيردرماني تلقي ميگردد؟!!!!!!!!!!!!
عينك سازي كهن رشد علمي خود را يافته و بصورت اپتومتري نمود يافته است و وجود چندين مرجع براي تربيت عينكسازان تجربي با طي مدت هاي زماني مختلف و كم چگونه ميتواند پايه علمي داشته باشد.
وجود كارخانجات مدرن اپتيك و علوم فيزيكي بكار گرفته شده در آنها با نظارت مهندسين و مشاورين دانشگاه ديده ، موكد نياز اكادميك بودن علوم در سرتاسر جهان علم است و اصولا انتصاب عينكسازي تجربي فعلي به چنين تكنولوژي از عجايب است و خود نشا نگر جا ماندن اين حلقه نا متجانس از زنجيره پيشرفت علوم است .
نكته ديگري كه شايان ذكر است انجام آزمون فني و حرفه ايي در ديماه سال 1380 است كه طراح و ناظر كيفي بر اين آزمون يكي از همكاران اپتومتريست بوده است، حال چگونه است كه اپتومتريست ها كه خود مدرك مورد قبول انحصارگرايان تجربي را ميدهند بايد خود بدنبال مدرك مورد پسند آقايان در زمينه عينك سازي باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...