جمعه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۲

دو ساعت بستن چشم کافیست


محققين مي گويند بستن چشم بمدت دوساعت در روز بجاي شش ساعت تاثيري در نتيجه درمان آمبليوپي ندارد ترجمه اين مطلب را ملاحظه بفرماييد


اميدواري براي كودكان داراي اختلالات چشمي


پزشكان امريكايي معتقدند كه كودكان داراي انحرافات چشمي مي توانند با بستن چشم خود به مدت 2 ساعت در روز به جاي 6 ساعت، درمان شوند.

اين بدين معني است كه كودكان مجبور نيستند در مدت زماني كه به مدرسه مي روند چشمان خود را ببندند و در نتيجه دچار آزردگي و مسخره شدن نمي شوند.

بعضي از كودكاني كه انحرافات چشمي دارند داراي مشكل ديگري به نام "تنبلي چشم" (lazy eye) نيز مي باشند، هنگامي كه يك چشم به طور طبيعي و مناسب كار خود را انجام نمي دهد.

اين حالت معمولا بدين ترتيب درمان مي شود كه چشم بهتر را مي بندند تا چشم ديگر وادار به كار كردن بيشتر شود و درنتيجه ديد فرد بهبود يابد.

در اين مطالعه بررسي كردند كه آيا بستن چشم به مدت 2 ساعت در روز در درمان تنبلي چشم به اندازه بستن به ميزان 6 ساعت تاثير دارد يا خير.

بر اساس مطالعاتي كه توسط انجمن ملي چشم امريكا انجام گرفت، بدين نتيجه رسيدند كه هيچ تفاوتي در نتيجه كار وجود ندارد.

مدير اين انجمن دكتر Paul Sieving اعلام كرد " پيش از اين نتيجه گيري تعداد زيادي از كودكاني كه داراي تنبلي چشم بودند، مجبور به بستن چشم خود در ساعات مدرسه بودند ".

" در حال حاضر كودكان مي توانند به شركت در كلاسهاي مدرسه بدون بستن چشم خود اميد داشته باشند. كه اين باعث مي شود آنها احساس بهتري در مورد خودشان داشته باشند. "


قدرت والدين

Ann McIntyre ارتوپتيست مسئول و رئيس در بيمارستان چشم Moorfields در لندن، اعلام كرد كه بسيار مهم بود كه روند درمان را مورد توجه قرار داده و درصورتيكه بستن به مدت 2 ساعت در روز نتيجه بخش نبود، آن را تشخيص دهيم.

او گفت " بر طبق تجربيات ما در Moorfields ، تاييد مي كنيم كه تعداد زيادي از كودكان با 2 ساعت بستن در روز به خوبي جواب مي دهند و اين آن چيزي است كه ما با آن درمان را شروع مي كنيم. "

" يك جنبه مهم از اين درمان اين است كه از والدين بخواهيم كه دوره انجام patch را به خوبي اجرا كنند و نهايت پيروي و اطاعت را در اين زمينه از كودكان خود داشته باشند. "

اين مطالعه در آرشيو چشم پزشكي منتشر شده و بر روي 189 كودك حدود 5 سال آزمايش شده است.

نيمي از آنها چشمان خود را به مدت 2 ساعت در روز و نيمي ديگر به مدت 6 ساعت در روز بستند. پس از 4 ماه، بيش از 75% از كودكان هر دو گروه مي توانستند حداقل 2 خط بيشتر را در چارت استاندارد بينايي بخوانند.

تمام اين كودكان داراي تنبلي چشم متوسط بودند و محققين دريافتند، آنهايي كه داراي ميزان شديدتري هستند، ممكن است نيازمند برنامه درماني متفاوتي باشند
.
مترجم: غزال مهربانپور اپتومتريست

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...