چهارشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۸۲

عدم مشاركت فعال عده اي از دوستان ما در كنگره ها

دوست گرامي ما آقاي علیميرزايي به نكته مهمي اشاره كردند و ان عدم مشاركت فعال عده اي از دوستان ما در كنگره ها و سمينارها ي اپتومتري است.پيش فرض ايشان مبني بر عدم تاثير ارتقاء سطح علمي بر موفقيت اقتصادي همكاران تا حدي در موقعيت فعلي كشور ما صحيح ميباشد اما من دوباره بر نكته اي كه در جلسه روز دوم كنگره مطرح كردم پا فشاري ميكنم يعني ايجاد يك شبكه اطلاعاتي فراگير از همكاران اپتومتريست بطوريكه آدرسها و تلفنهاي دقيق را شامل باشد .
براي اين منظور نخست بايد همكاراني كه با انجمن علمي در ارتباط هستند به گرد آوري اسامي و آدرسهاي همكاران در منطقه سكونت خود بپردازند .سپس آنها را به انجمن ارائه نمايند .همچنين ما بايد همكاران خود را تشويق به ثبت نام در انجمن نمائيم تا به طريق اولي مقصود حاصل شود. من در شهر محل سكونت خود چنين كاري كرده ام و ظاهرا استقبال خوب بوده است.
قطع به يقين اگر پيش از برگزاري هر همايش علمي ،درموقع مناسب و با جزئيات كافي ،اطلاعات مربوطه بدست همكاران برسد اكثر همكاران ما شركت خواهند كرد.ديگر دوران اطلاع رساني سنتي به سر آمده و حداقل كاري كه ميتوان كرد ارسال دعوتنامه بصورت مستقيم است و اين امري است كه نياز به اطلاعات دارد.
من از دست اندركاران كنگره اخير گله دارم كه چرا چنين دعوتنامه هايي را حداقل براي آدرسهاي موجود ارسال نكردند وحتي پرسش مرا براي ارائه اطلاعات جهت درج در اين وبلاگ پاسخ شايسته ندادند.اطلاع رساني براي سمينار مشهد هم بسيار ناكافي بود وخود من از طريق دهن به دهن باخبر شدم.
نكته ديگرانتقادي از رويكرد مسئولين و مديران انجمن است كه به نظر من كمتر به همكاران شهرستاني توجه دارند واز اين رو فيد بك مناسبي هم از آنان دريافت نمي كنند.
در پايان بار ديگر از اپتومتريستها دعوت ميكنم اطلاعات مربوط به خود و همكاراني كه ميشناسند را به دفتر انجمن منتقل نمايند و تمام دوستان را تشويق به ثبت نام نمايند.چرا كه تنها درسايه وحدت و باهم بودن است كه ميتوان به مراتب بالاتر قدرت مالي و اجتماعي دست يافت.حتي پيشنهاد ميكنم از طريق قسمت نظرات كه در پائين اين متن است دوستان هر گونه اطلاعات و نظرات خود را به ما منتقل نمايند تا بدست هيات مديره انجمن برسانيم.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...