پنجشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۸۳

و اما حالا خبر خوش: لنز جديد سيليکون هايدروژل (چهارمين سيليکون هايدروژل دنيا)، از ابتدای سال 2005 وارد بازارهای اروپا و آمريکا خواهد شد. اين لنز با نام تجاری O2 Optix معرفی خواهد شد و در گردهمايی SILMO در ماه اکتبر سال جاری ميلادی، معرفی رسمی آن برای اولين بار صورت خواهد گرفت. پارامترهای آنرا در مطلب اخير آقای عليميرزايی خوانديد. ولی اصل موضوع اينجاست: قيمت ارائه اين لنز به تجويز کنندگان کنتاکت لنز (اپتومتريستها و چشم پزشکان)، حدوداً يک سوم قيمت نايت اند دی خواهد بود، اگر مشکلات گمرکی در ايران و مسايل پيش بينی نشده باعث تغييری در اين موضوع نشود.

دقت فرماييد: اگر يک لنگه سيليکون هايدروژل با قيمتی در حدود لنزهای جديد فصلی، عرضه شود و در قياس با بهترين هايدروژل ايران پنج برابر اکسيژنرسانی داشته باشد، .... بگذاريد با کلمات ديگری بگويم که آشناتر باشد: اگر لنزی در ايران عرضه شود که قيمت آن در قياس با لنزهای سنتی نزديک به يک سوم باشد و اکسيژنرسانی آن 14(چهارده) برابر بسياری از لنزهای سنتی ايران و پنج برابر پراکسيژنترين لنز سنتی يا غير سنتی ايران باشد، چه تغييراتی را می توان پيش بينی کرد؟ همه گير شدن مصرف سيليکون هايدروژل ها پاسخ اين سوال است.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...