سه‌شنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۸۳



دندان در قرنيه فرو رفت، بينايي بازگشت

طي يک عمل جراحي نادر در سنگاپور، يک نوجوان، بينايي خود را پس از 6 سال به دست آورد. اين نوجوان 19 ساله اينک مي‌تواند مطالعه کند و به تماشاي مسابقات فوتبال از تلويزيون بنشيند. اين نوجوان تايلندي بينايي خود را در پي واکنش هاي آلرژيک از دست داده بود. در عمل جراحي دو مرحله‌اي مذکور، ابتدا يک دندان نيش بيمار از ريشه‌ و بخشي از لثه، بيرون آورده شد. جراحان سپس بخشي مکعب مانند را از زندان تهيه و در مرکز آن حفره‌اي ايجاد کردند. يک استوانه پلاستيکي بسيار باريک نيز در درون اين حفره تعبيه شد تا نور را به شبکيه فرد برساند. جراحان اين مکعب را واردگونه اين نوجوان کردند تا يک منبع جديد خون را براي آن ايجاد کنند. لايه‌هاي آسيب‌ديده چشم، تراشيده شد و لايه مخاطي درون گونه بر روي سطح چشم، پيوند خورد.
اما در مرحله دوم عمل جراحي، مکعب دنداني، از درون گونه بيرون آورده و تغيير شکل داده شد. با بازکردن لايه مخاطي‌گونه، جراحان يک سوراخ را در قرنيه بيمار ايجاد کرده، مکعب را به درون لايه مخاطي مذکور پيوند زدند.
اين تکنيک جراحي براي اولين‌بار در ايتاليا ابداع شد و سه‌سال پيش در بريتانيا ارتقا يافت

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...