یکشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۸۳

در ارتباط با مطلبي كه دوست عزيزمان جناب آقاي بختياري عنوان كرده اند لازم بذكر مي دانم اپتومتريست بايد هميشه آمادگي كافي براي مواجهه با عينك يا لنز برگشتي را داشته باشد و اين مستلزم داشتن دانش ، آگاهي، صبرو حوصله در برخورد با مواردي اينچنين مي باشد و به هيچ وجه جايي براي خشم ،عصبانيت و يا احساس عدم اعتماد به نفس وجود ندارد چرا كه چنين مسئله اي ممكن است براي هر درمانگر با تجربه اي نيز روي دهد و مطمئنا هميشه نيز اين موارد منجر به ساخت دوباره عينك يا سفارش مجدد لنز نمي شودو در بسياري موارد با كمي حرف و صحبت و دادن آگاهي و اطمينان كافي به بيمار در مورد نحوه استفاده از چشم افزار مي توان مسئله را بخوبي حل وفصل نمود
روش من در برخورد با اين موارد تكرار مراحل مختلف معاينه و رفركشن و سرانجام مقايسه ديد نهايي بيمار با تصحيح روي تريل فريم و عينك خود بيمار مي باشد بطوريكه در بيشتر موارد با قانع شدن بيمار در مورد صحت تجويز و ساخت بيمار با رضايت مركز ما را ترك نموده است البته در موارد بسيار نادري نيز پيش آمده كه بدلايل مختلف از جمله تفاوت پاسخهاي بيمار در دفعات مختلف معاينه ،اشتباه در ثبت نتيجه ،اشتباه در ساخت مجبور به سفارش مجدد شيشه هاي عينك بيمار شده ام ولي همواره بايد بخاطر داشت كه در هيچكدام از اين موارد نبايد هزينه ها را به بيمار تحميل نمود و بهتر است كه پس از آماده شدن مجدد عينك با كمي توضيح و يا حتي عذر خواهي مختصر (البته هميشه لازم نيست كه به اشتباه انجام شده اعتراف نماييد)موضوع را خاتمه دهيد بهر حال بايد هميشه بخاطر داشت كه رضايت مراجعين (بيماران)در هر حال مقدم بر هر چيز ديگري مي باشد و اعتبار و خوش نامي مركز شما در گرو كسب همين رضايت و سرويس دهي مناسب و بجا مي باشد

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...