پنجشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۸۳

شمار زيادي از كودكان چيني به چاقي و ضعف بينايي مبتلا هستند
براساس گزارش منتشر شده از سوي اداره آمار و كميته رفاه زنان و كودكان در شانكهاي چين بيش از ‌١٥ درصد از دانش‌آموزان ابتدايي به چاقي و ‌٣٠ درصد از آنها به ضعف بينايي مبتلا هستند.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا، به نقل از منابع اينترنتي، در اين گزارش آمده است كه نرخ چاقي در ميان دانش‌آموزان ابتدايي در اين شهر در سال گذشته به ‌٢/١٥ درصد رسيد. در حالي كه در اوايل همان سال ‌٥/١٣ درصد بوده است.
آمارها نشان مي‌دهد كه ‌٤ درصد از كودكان زير ‌٦ سال چاق هستند در حالي كه ‌١/١١ درصد از محصلان مدارس راهنمايي نيز دچار اضافه وزن مي‌باشند مصرف بيش از اندازه كالريها و چربي به همراه فقدان تحرك جسمي عامل اصلي بروز چاقي و اضافه وزن در اكثر دانش‌آموزان چيني است.
به گفته يك متخصص تغذيه، اختلالات روحي يكي ديگر از مسايل مهم در ميان اين دانش‌آموزان است كه در بيشتر موارد ناديده گرفته مي‌شود.
وي مي‌گويد: كودكان چاق اغلب حتي زماني كه گرسنه نيستند غذا مي‌خورند برخي عادت دارند وقتي احساس نامطلوبي دارند و يا در هنگام تماشاي تلويزيون و يا پيش از رفتن به رختخواب چيزي بخورند و برخي نيز به محض ديدن مواد خوراكي حتما بايد آنها را بخورند.
در اين گزارش همچنين آمده است كه ‌٩/٢٩ درصد از دانش‌آموزان ابتدايي دچار ضعف بينايي هستند. گذراندن مدت زمان طولاني در مقابل تلويزيون يا صفحه نمايش رايانه عامل اصلي اين امر شناخته شده است. از اينرو مقامات اين كشور بر ضرورت اقدام موسسات بهداشتي و آموزشي در جهت توقف اين روند در ميان كودكان چيني تاكيد كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...