یکشنبه، آذر ۰۸، ۱۳۸۳

با ساخت لنزهاي چشمي رهاكننده داروبيماران در آينده از كاربرد قطره‌هاي چشمي بي‌نياز مي‌شوند
با روش ابداعي دانشمندان سنگاپوري در ساخت نوعي لنز چشمي كه مقادير دقيقي از داروها را جهت درمان گلوكوم و ساير بيماريهاي چشمي از خود رها مي‌كند، به نظر مي رسد در آينده، نياز به استفاده از قطره هاي چشمي برطرف شود.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گلوكرم درحال حاضر عامل 20 درصد موارد منجر به كوري در سنگاپور بوده و به سرعت در حال رشد است، به‌طوري كه دومين عامل ايجاد كوري در آسيا به شمار مي‌رود.
در اين مطالعه، در يك روش ساده ساخت لنز از مواد پليمري، امكان افزودن داروها به محلول حاوي مواد پليمري كه در نهايت به لنز تبديل مي شوند، فراهم شده است.
در اين مرحله دارو در ساختار مواد تشكيل دهنده لنز قرار مي‌گيرد و از طريق كانال هاي بسيار ريز موجود در لنز به تدريج به بيرون نشت مي كند. از اين روش براي استفاده از انواع داروها مي توان استفاده كرد. علاوه بر آن با تغيير اندازه، غلظت و ساختار نانوذرات پليمري مي‌توان سرعت رهاسازي داروها را كنترل كرد، بدون اينكه شفافيت لنز تغيير كند.
علاوه بر آن افرادي كه از لنزهاي تماسي استفاده كرده و دچار خشكي چشم نيز مي‌باشند مي‌توانند از اين لنزها كه امكان ساخت آنها به صورت خود روان ساز وجود دارد، استفاده كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...